۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85642149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرصت های پیوستن به «ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس» برای بانک ملی ایران

تهران- ایرنا- ابوالفضل نجارزاده با اشاره به پیوستن بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس، گفت:اکنون فرصت همکاری بانک ملی ایران با بانک های بزرگ عضو بریکس فراهم شده است و این موضوع می تواند فرصت های متعددی را در بخش های مختلف برای بانک ملی ایران فراهم کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در نشست «بررسی عملکرد واحدهای بانک ملی ایران در طرح اقتدار ملی» که با حضور اعضای هیات مدیره، اعضای هیأت عامل، رؤسای ادرات کل و همچنین با حضور وبیناری رؤسای ادارات امور شعب سراسر کشور برگزار شد، بیان کرد: این فرصت بزرگی برای بانک ملی ایران است که علاوه بر مراوده با بانک های بزرگ عضو بریکس می تواند سطح دانش بانکی کارکنان خود را متناسب با دانش روز بانکداری جهان ارتقا دهد.

وی ادامه داد: پیوستن بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس موجب می شود تا بتوانیم از فرصت سرمایه گذاری با بانک های دیگر استفاده کنیم.

مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به ظرفیت های بزرگ این بانک در بخش ارزی گفت:ظرفیت های مختلفی در این رابطه وجود دارد که باید بهترین استفاده را از آنها جهت پیشبرد امور داشت. صرافی بانک ملی ایران در بازار در حکم لیدر است، علاوه بر این ما شعب ارزی مختلفی را در چند استان داریم که ظرفیت ارزی بانک را افزایش داده اند، این ظرفیت ها باید با آسیب شناسی درست و اعمال پیگیری های لازم، فعال شوند.

نجارزاده ادامه داد:رویکرد ما این است که با توجه به فرصتی که از پیوستن بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بریکس به دست آمده است باید بخش ارزی بانک دچار تحولی اساسی شود تا بتوان از فرصت های همکاری با بانک های عضو بریکس، نهایت صرفه را به دست آورد.

وی با اشاره به نقش ارتقای دانش کارکنان بانک ملی ایران در تراز بانکداری جهانی، افزود:در دیداری که با مدیر عامل «ازبر بانک» روسیه داشتم، ابراز علاقه شد تا تعدادی از کارکنان بانک با سفر به این کشور از آخرین دستاوردها در بخش دانش بانکی بهره مند شود. در این رابطه باید تلاش شود تا ساز و کارهای لازم برای اعزام همکاران و بهره مندی از این فرصت آموزشی فراهم شود.

نجارزاده با اشاره به طراحی محصولات متنوع در بانک ملی ایران، گفت:نکته حائز اهمیت در طراحی این محصولات این است که همکاران ما به خصوص در بخش شعب باید باور داشته باشند که این محصول برای مشتری کارایی دارد. هنگامی که همکار ما به این باور برسد و توجیهات لازم در این باره به او ارائه شود، قطعا آن را با موفقیت به مشتری ارائه می دهد و جذب بسیار موفقی را در این باره رقم می زند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر مدیریت نقدینگی و انضباط مالی بیان کرد:این موضوع از اهمیت فراوانی برخودار است. هنگامی باید در یک بخش از بانک، مصرف صورت بگیرد که پیش از آن جذب مناسب صورت گرفته و منابع آن موجود باشد.

وی افزود:بانک ملی ایران باید در جمیع جهات، تراز اداره شود اما ما نمی خواهیم بانک تراز زیان ده باشیم. قطعا در کنار انضباط مالی باید همت کرد و سوددهی بانک را در اولویت قرار داد.

نجارزاده با بیان اینکه سودآوری بانک باید از شعب آن آغاز شود، ادامه داد:از آنجا که مجامع، سود محور هستند، برگزاری استان به استان مجامع بانک کمک می کند تا وضعیت هر استان در سودآوری شفاف شود و آسیب شناسی خوبی در این زمینه صورت گیرد. وی با اشاره به لزوم آشنایی بیشتر کارکنان و مشتریان با محصولات و طرح‌های بانک، گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر مشتریان و عموم مردم با طرح‌ها و محصولات بانک ملی ایران، باید فعالیت بیشتری در بخش تبلیغات صورت گیرد.

گفتنی‌ست؛ در این نشست گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف بانک ملی ایران در طرح «اقتدار ملی» ارائه شد و مدیرعامل بانک رهنمودهای لازم را برای هرچه پویاتر شدن واحدهای مربوطه در جذب نقدینگی ارائه کرد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha