مراکز خدمات جهاد کشاورزی نقطه تماس دولت با کشاورزان است

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، مراکز خدمات جهاد کشاورزی را نقطه تماس دولت با کشاورزان و جامعه تولیدکنندگان بخش کشاورزی دانست و گفت: این مراکز می‌توانند شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی را ارتقاء دهند.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «شاهپور علائی‌مقدم» در جلسه ستاد ساماندهی و پشتیبانی مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها که با حضور اعضای ستاد در محل سالن توسعه وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها افزود: رویکرد جدید وزارت جهادکشاورزی ساماندهی مراکز خدمات کشاورزی، ارائه جایگاه و مقدس شمردن خدمت در این مراکز به عنوان سنگر تولید و امنیت غذایی و نهادینه‌سازی آن است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، مراکز خدمات را سرپنجه‌های بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: این مراکز می‌توانند همه شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی را ارتقاء دهند.

علائی‌مقدم تصریح‌کرد: همان‌طور که وزیر جهاد کشاورزی علاقه‌مند و حامی تجهیز و تقویت مراکز خدمات جهاد کشاورزی است، ستاد ساماندهی و پشتیبانی از این مراکز خدمات وظیفه دارد تا با ایجاد انگیزه و در نظر گرفتن مشوق‌های لازم در راستای شکوفایی و هرچه فعال‌تر شدن این مراکز و عملیاتی کردن فرآیند مهاجرت معکوس کارشناسان از ستاد وزارت و سازمان‌ها و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به سوی فعالیت و کار در مراکز خدمات جهادکشاورزی دهستان‌ها، برنامه‌ریزی و سازماندهی کند، به طوری که اولویت ارائه هرگونه ارتقای شغلی، وام و تسهیلات به کارکنان و سایر مزایا با کارکنان این مراکز باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بر لزوم اصلاح شرح وظایف مراکز خدمات جهاد کشاورزی متناسب با پتانسیل‌ها، شرایط، امکانات و ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: وظایف غیرحاکمیتی نیز باید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صنف کشاورزی و بخش خصوصی واگذار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha