۴۹ کودک بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی استان مرکزی نگهداری می‌شوند

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴۹ کودک بی‌سرپرست و یا بدسرپرست در مراکز شبانه‌روزی و شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمود حسین‌آبادی» روز دوشنبه در نشست با خانواده‌های فرزندپذیر کودکان نیازمند درمان استان مرکزی، افزود:‌ همچنین پنج کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز توانبخشی استان نگهداری می‌شوند.

۱۵ کودک بی‌سرپرست استان مرکزی به عنوان فرزندخوانده واگذار شد

وی با بیان اینکه ۱۵ کودک در نیمه نخست سال جاری به خانواده‌های متقاضی واگذار شد بیان کرد: ۲ کودک نیز در این بازه زمانی به‌عنوان «امین موقت» به خانواده‌ها واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سوالات زیادی در مورد طولانی شدن فرآیند واگذاری این کودکان به خانواده‌ها و سخت گیری‌های سازمان بهزیستی در این زمینه مطرح می‌شود اما این بچه‌ها به دست ما امانت هستند و باید به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن واگذار شوند.

حسین‌آبادی افزود: خانواده‌های متقاضی فرزند به دنبال کودکان زیر ۲ سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی هم با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی به موضوع تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده های واجد شرایط، گفت: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد پرورش روحی، جسمی و روانی انسان، نقشی بی‌بدیل در پرورش کودکان دارد و به همه همکاران و مراکز تحت نظارت توصیه می‌شود در راستای رساندن فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده‌ها تلاش کنند.

«محمدعلی اله‌داد» افزود: ثبت نام فرزند خواندگی بهزیستی، از طریق سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم‌های ویژه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام گرفته و پیگیری این درخواست، نیز از طریق سامانه امکان.پذیر است.

وی در خصوص فرآیند فرزندپذیری عنوان کرد: به منظور انجام کامل مصاحبه و پذیرش فرزندخواندگی، خانواده‌ها طی فرآیندی توسط همکاران مشاور و متخصص مورد مشاوره قرار می‌گیرند و خدمات مشاوره بهزیستی، معمولا تا سالها پس از فرزندپدیری به صورت مستمر به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha