به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فایننشال تایمز نوشت: همزمان با آغاز انتخابات آمریکا و رقابت شانه به شانه دو نامزد اصلی، داده های گردآوری شده در ماه اکتبر نشان داد که کارزارهای انتخاباتی، گروه های بیرونی و کمیته های حزبی در مجموع توانسته اند تقریبا ۴.۲ میلیارد دلار پول برای انتخابات جمع آوری کنند.
هریس نسبت به رقیب جمهوریخواه خود، مبالغ بیشتری جمع آوری کرد و گروه هایی مانند کمیته ملی دمکرات ها و گروه های وابسته به آن ازجمله سوپرپک ها (SuperPACs) که مبالغ نامحدودی را جمع آوری می کنند، بیش از ۲.۳ میلیارد دلار جذب و ۱.۹ میلیارد دلار هزینه کردند.
سوپرپک ها می توانند به طور مستقل از ستادها انتخاباتی عمل کنند و با توجه به قانون تعیین سقف برای ستادهای انتخاباتی در زمینه کمک های مالی، برخلاف پک ها اجازه ندارند پولی را که جمع آوری کرده اند در اختیار ستادهای تبلیغاتی بگذارند و باید آن را به شکل مستقل خرج کنند.
گروه های وابسته به ترامپ و کمیته ملی جمهوریخواهان بیش از ۱.۸ میلیارد دلار کمک دریافت کرد و ۱.۶ میلیارد دلار از آن را خرج کرد.
بر اساس تحلیل فایننشال تایمز از گزارش هزینه های مالی کارزارها، تقریبا نیمی از هزینه ها در رقابت های انتخاباتی این دوره صرف آگهی های تبلیغاتی و رسانه ها شده است.
بخش عظیمی از این هزینه ها هم صرف هفت ایالت کلیدی و سرنوشت ساز در انتخابات شده که نقش تعیین کننده ای در نتایج انتخابات دارند. گروه های وابسته به هریس به تنهایی بیش از یک میلیارد دلار به تبلیغات در رسانه های سنتی و رسانه های اجتماعی در این ایالت ها اختصاص دادند.
در مجموع، کازار انتخاباتی هریس و ترامپ و گروه های خارجی تقریبا ۱.۵ میلیارد دلار صرف آگهی ها در هفت ایالت سرنوشت ساز کرده اند. بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از این مبلغ فقط در ایالت پنسیلوانیا هزینه شده است که ۱۹ آرای الکترال کالج ها آن حائز اهمیت است و بیش از ۳۵۸ میلیون دلار در همه ۴۳ ایالت آمریکا که در طبقه بندی ایالت های کلیدی نیستند، خرج شده است.
گروه های ستاد انتخاباتی ترامپ، مبالغ هنگفتی را صرف پرونده های قضایی او در دادگاه های آمریکا کرده اند که شامل بیش از ۱۰۰ میلیون دلار یا ۱۴ درصد کل هزینه های انتخاباتی او می شود. این امر باعث شده که بخش بزرگی از مخارج دیگر این حزب را «کمیته های اقدام سیاسی» یا همان پک ها s(Pac)، و سوپرپک ها از جمله پک های تامین مالی شده از سوی افرادی مانند ایلان ماسک ثروتمندترین سرمایه گذار و صاحب کسب و کار آمریکایی و مالک گروه خودروسازی تسلا پوشش دهند.
ماسک با تاسیس گروه اقدام سیاسی در تابستان امسال و همزمان با اعلام حمایت از ترامپ، ۱۱۸ میلیارد دلار کمک به این گروه اختصاص داد.
این سوپرپک آمریکایی بخش عمده ای از عملیات میدانی مربوط به افزایش مشارکت در انتخابات را که به طور معمول از طرف احزاب و کارزارهای انتخاباتیمدیریت می شوند، برعهده گرفت.
در رابطه با هریس، عملیات میدانی هریس و ارتباط با رای دهندگان به روش سنتی و از طریق ستاد انتخاباتی اش و کمیته ملی دموکرات انجام شده و مهمترین سوپرپک همسو با هریس با نام «حرکت به سوی آینده» تقریبا ۳۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغات در ایات های چرخشی و تاثیرگذار در انتخابات کرده است.
نظر شما