به گزارش ایرنا از شرکت متروی تهران و حومه، حجت اله قائد رحمتی روز شنبه افزود: علاوه بر این، هفت رام قطار دیگر نیز برای سایر خطوط متروی تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار مجهز شدهاند.
وی ادامه داد: PA یا سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که یکی از آنها اعلام نام ایستگاه است که با نصب فرستنده در خطوط ۳ و ۴ دیگر بطور خودکار نام ایستگاهها اعلام خواهد شد.
رحمتی با بیان اینکه سیستم اعلام عمومی وظیفه برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و نیز ارتباط میان راهبر کابین اصلی و کمکی را برعهده دارد، گفت: برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و بالعکس و همچنین کیفیت ارتباط راهبر اصلی و کمکی نیز با نصب این تجهیزات ارتقا یافته است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه اظهار کرد: در حال حاضر تمامی سیستمهای PA قطارها برای ارتباط راهبر با مسافران و بالعکس فعال هستند.
وی با بیان اینکه خرابی دستگاه پیچ نام ایستگاهها در داخل برخی واگنها موجب نارضایتی شهروندان و مسافران شده بود، افزود: بهخاطر خارجی بودن این تکنولوژی، در تهیه و تامین برخی قطعات با سختیهایی مواجه بودیم که موجب شد در جهت بومیسازی این سیستم گام برداریم.
سرپرست معاونت مهندسی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در سیستمهای قدیمی برخی از قطعات کلا موجود نبود و یا نیاز به صرف مبالغ بالایی برای بهروزرسانی با نمونههای خارجی داشت، گفت: با استفاده از توان و تخصص داخلی توانستیم این کار را با صرف هزینههای کمتری انجام دهیم.
قائد رحمتی اضافه کرد: با بکارگیری یک سیستم داخلی که توسط یک شرکت دانشبنیان ساخته شده است، این سیستم بومیسازی شد، بعد از مراحل مختلف ارزیابی و تست با توجه به عملکرد مناسبی که داشت در فاز اول در خطوط ۳ و ۴ اجرا و بهمرور در سایر خطوط نیز انجام خواهد شد.
وی همچنین از رفع نقص تابلو روان نمایشگرهای نشاندهنده نام ایستگاه که در داخل واگن قرار دارند، خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر تمامی تابلو روانها بدون نقص فعال هستند.
نظر شما