به گزارش ایرنا، پس از تماسهای مکرر مخاطبان با خبرنگار ایرنا، مبنی بر افزایش سه برابری کرایه تاکسیهای خطی در جزیره کیش، بررسی این سوژه در دستور کار قرار گرفت.
با بررسیهای انجام شده، مشخص شد که تعدادی از تاکسی زردهای خطی جزیره کیش به بهانه مسدود بودن مسیر برگشت بلوار ایران و بازگشت خالی این مسیر، از مسافران بیش از سه برابر قیمت مصوب کرایه دریافت میکنند.
کیشوندان چه میگویند؟
«م. اسداللهی» یکی از کیشوندان گلایه مند در این رابطه با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی در کیش اصلا مناسب نیست، افزود: در کنار ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده که به هیچ وجه شایسته یک جزیره گردشگری همچون کیش نیست، امروز علاوه بر قیمت بالای کرایه تاکسی در این جزیره، شاهد دریافت چند برابری کرایه مصوب در برخی مسیرها هستیم.
وی ادامه داد: برخی خیابانهای اصلی جزیره کیش همچون خیابان ایران، چند روزی است که به دلیل آسفالت ریزی یک طرفه شده و تعدادی از رانندگان تاکسی زرد خطی، به بهانه بازگشت خالی مسیر، چند برابر بیشتر از قیمت مصوب دریافت میکنند.
این کیشوند اضافه کرد: مشکل اصلی آن است که قبل از سوار کردن مسافر، هیچ اطلاعی از دریافت چند برابری کرایه به مسافر داده نمیشود و کیشوندان نیز بی اطلاع از اتفاقات رخ داده مجبور به پرداخت چند برابری کرایه هستند.
حسینزاده یکی دیگر از کیشوندان به ایرنا میگوید: مدتی است که وضعیت تاکسیهای جزیره کیش اصلا مناسب نیست؛ تاکسیهای زرد که باید در مسیر خطی تردد کنند، همچون تاکسیهای سفید یا به صورت دربستی در حال فعالیت هستند و یا در شرکتهای اینترنتی تاکسی فعال شدهاند و هیچ اثری از تاکسیهای خطی در کیش نیست.
وی ادامه داد: بسیاری از مواقع پیش آمده که در مرکز شهر سوار یک تاکسی زرد خالی شدم، اما هنگام پیاده شدن در مقصد درخواست کرایه تاکسی دربست شده است؛ وقتی هم اعتراض میکنیم که شما مگر تاکسی زرد خطی نیستید، میگویند جز شما مسافر دیگری سوار نکردیم و دربست آمدیم!
با متخلفان برخورد میکنیم!
اما پیگیریها از «میثم سامبند» مدیر حمل و نقل عمومی جزیره کیش حاکی از آن است که دریافت هرگونه کرایه تاکسی اضافه خارج از قیمتهای مصوب تخلف است.
اما به گفته مدیر حمل و نقل عمومی جزیره کیش هیچ شکایتی در چند روز اخیر مبنی بر دریافت اضافه کرایه در مسیرهایی که به دلیل آسفالت ریزی یک طرفه شده، گزارش نشده است.
وی از گردشگران و کیشوندان خواست تا در صورت داشتن هر گونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق سامانه هومشند تاکسیهای کیش به نشانی Transport.kish.ir و یا از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از زنجیرههای اصلی گردشگری است که هرگونه نابسامانی در این حوزه میتواند نقش بسزایی درآسیب به صنعت گردشگری جزیره کیش داشته باشد.
نظر شما