فرش دست‌بافت دیپلماسی ویژه برند خود را می‌طلبد

تهران- ایرنا- معاون دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت می‌گوید: دیپلماسی برند ویژه هنر- صنعت فرش دست‌بافت و صنایع دستی را باید داشته باشیم.

لیلی حبیبی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: افتخار می‌کنم که خدمت بسیاری از کارآفرینان در اکوسیستم صنایع دستی و فرش دست‌بافت هستیم و توانسته‌اند چرخه تولید کشور را بچرخانند.

وی افزود: وزارت صمت برای این‌که کلیه بازیگران و ذی‌نفعان اکوسیستم کسب و کار هم فرش دست‌باف و هم صنایع دستی را توسعه دهد، برای نخستین بار در کشور یک مجوزی را صادر کرده که مجوز خدمات کسب و کار است.

حبیبی اضافه کرد: این مجوز در ۳۲ رسته خدماتی مختلف ارائه می‌شود و خیلی از مشاوران و ارائه‌دهندگان خدمات کسب و کار می‌توانند به این اکوسیستم و هنر- صنعت فرش و همینطور بحث صنایع دستی، یک سری خدماتی را ارائه دهند.

وی اظهار داشت: این‌ها برای حوزه‌های توسعه‌ای بازار، بحث تبلیغات، استراتژی‌های فروش و مدیریت منابع انسانی، تامین نیروهای انسانی متناسب با نسل انقلاب صنعتی چهارم و پنجم و خیلی از موارد دیگر می‌توانند مدیریت واردات و صادرات مشاوره دهند و از این خدمات استفاده کنند.

حبیبی گفت: ما یک سرمایه ملی بسیار ارزشمندی داریم. آن هم در حوزه فرش دست‌باف و صنایع دستی است. باید قدر این دو محصول و نعمت و سرمایه را بدانیم و آن را به جایگاه ارزشمند و الایی که دارد در دنیا، منطقه و کشور برسانیم و دیپلماسی برند مخصوص به هر کدام از این صنایع و رشته‌فعالیت‌ها یا بهتر بگوییم هنر- صنعت فرش دست‌باف و هم صنایع دستی را داشته باشیم.

وی افزود: دفتر ما آمادگی کامل را دارد که هر گونه مشاوره، راهنمایی، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری باشد خدمت تک تک کارآفرینان را داشته باشد و دست این‌ها را هم به یاری می‌فشاریم که بیایند و در خدمتشان باشیم و بتوانیم این دو صنعت را به جایگاه والایی که شایسته و برآزنده‌شان است برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha