حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرار است این پلها به منظور رفاه حال عابران پیاده در تهران با پلههایی با ارتفاع حدود ۱۰ سانتیمتر طراحی و نصب شود تا حتی امکان تردد عابران تسهیل شود.
وی تاکید کرد: این پلههای کمارتفاع کمک میکند تا شهروندان و پایتختنشینان بتوانند راحتتر از پلهای هوایی ویژه عابران پیاده استفاده کنند.
وی یاد آور شد: پیش از این در پایتخت پلهای عابر پیادهای با رمپ شیبدار هشت درصد طراحی و نصب شده است و اکنون تلاش بر این است تا نسل جدید دیگری از این پلها طراحی شده و در اختیار شهروندان تهرانی قرار گیرد.
نصب پل عابر پیاده با سازه سیمانی در پایتخت
این عضو شورای شهر تهران همچنین از طراحی پلهای عابرپیاده با سازه سیمانی در این کلانشهر خبر داد و افزود: این پلها هم از نوع دیگری است که قرار است پس از طراحی در سطح شهر نصب شوند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پلهای دارای رمپ شیبدار احتمال سرخوردن عابران را فراهم نمیکند؟ گفت: این پلها با توجه به اینکه دارای سطح آجدار هستند احتمال سرخوردن عابر پیاده روی آنها وجود ندارد.
آقامیری با بیان اینکه تا سال گذشته ۷۰ درصد یونیت پله برقی پلها به دلیل عمر زیاد نقص داشت اما اکنون بخش اعظمی از آنها بدون نقص است، اظهار کرد: براساس اطلاعات موجود اکنون ۸۰ درصد پلهای برقی در پایتخت فعال و بدون نقص است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون یونیت ۵۴ پله برقی در تهران نیز تعویض شده و یونیت ۱۴ پل هم در دست اجراست.
وضعیت ایمنی پلهای عابر پیاده در تهران مطلوب است
این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین هزینه هر یونیت پلهای برقی را بیش از سه میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طبق برخی استاندارد هر پل برقی باید چهار یونیت داشته باشد. علاوه براین رمپ شیبدار برای ۱۰ پل عابر پیاده در این کلانشهر آمادهسازی و سه رمپ نیز نصب شده است.
آقامیری در پاسخ به این سوال که چرا پلهای عابر پیاده از روشنایی کافی برخوردار نیست، گفت: مسئولیت اصلاحات و رفع نقص پلهای عابر پیاده و نیز نظارت مستمر بر اوضاع آنها برعهده شهرداری است که البته این نظارتها موجب بهتر شدن اوضاع پلها شده است.
نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین وضعیت ایمنی پلهای هوایی عابر پیاده در پایتخت را مطلوب عنوان کرد.
نظر شما