تسهیل‌گری بسیج حلقه اتصال تولید به بازار است

بیرجند- ایرنا- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج با ایفای نقش تسهیل‌گری توانسته حلقه‌های متعدد اقتصاد را به هم متصل کند تا تولید و بازار فروش به هم وصل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا مهدوی روز یکشنبه در اختتامیه اولین رویداد فرهنگی، هنری و دانش بنیان ثمین اظهار کرد: با اتصال حلقه‌های متعدد می‌توان شاهد اتفاقات مثمرثمر در حوزه اقتصاد باشیم زیرا بسیاری از صنایع فراموش شده را توانستیم احیا کنیم و اکنون محصولات با کیفیت روانه بازار کرده اند که حتی در خارج از کشور منحصر به فرد است.

وی ضمن اشاره به هفته بزرگداشت بسیج نیز افزود: تفکر بسیجی به معنای تلاش برای ایستادگی و خود اتکایی است تا به توسعه، پیشرفت و آبادانی در همه عرصه‌ها برسیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: در ۴۵ سال گذشته جوانان ایرانی همواره ثابت کرده اند که با وجود نگاه جهان سومی به کشور، ادبیات جهانی را تغییر داده و به خود باوری رسیده‌اند.

وی با اشاره به عملکردهای جزیره ای در حوزه تولید ادامه داد: این عملکردها در عرصه‌های مختلف از جمله پارچه بافی نیازمند زنجیره تکمیل است تا بتوان تولید را به بازاریابی وصل کرد تا تولیدکنندگان دغدغه ای نداشته باشند.

سردار مهدوی به اجرای اولین رویداد فرهنگی، هنری و دانش بنیان ثمین در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این رویداد با زمینه سازی مناسب برای حضور طراحان تلاش کردیم بستری ایجاد شود تا در آینده گام‌های بلندتری در حوزه پوشاک بتوان برداشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: پتانسیل‌های بالقوه ای در استان وجود دارد که با شناسایی آن به خصوص در جامعه زنان می‌توان اقدامات زیربنایی انجام داده تا ضمن رفع بیکاری به سبد معیشتی مردم و معرفی فرهنگ منطقه کمک کرد.

وی پارچه بافی خراشاد را یک ظرفیت مهم برای استان برشمرد و ادامه داد: این پارچه ها و دست بافته های بانوان اکنون جهانی شده و در بازارهای داخل و خارج توانسته مشتری‌های زیادی پیدا کند که باید با کمک همه بخش زنجیره تولید آن تکمیل شود.

استاد دانشگاه و کارافرین برتر کشور هم گفت: در این رویداد طراحی و پوشاک بسیار زیبا و ارزشمندی که از طرف دانشگاه و دانشجویان مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی انجام شده است و از این لحاظ می‌توانیم این را به عنوان یک نقطه عطفی در استان ببینیم.

مینا مهرنوش افزود: اما با توجه به اینکه هر کاری بخواهد تجاری‌سازی شود نیاز به شبکه‌سازی دارد لذا فقط داشتن آثار ارزشمند یا طراحی‌های زیبا نمی‌تواند اثری در حوزه پوشاک در بحث بین‌المللی بگذارد.

وی با بیان اینکه بالاترین سطح تکنولوژی شبکه‌سازی در این کشور در بسیج در اولین روزهای انقلاب شکل گرفت، گفت: خیلی خوشحالم که در حوزه پوشاک ایرانی هم بسیج برای بحث شبکه‌سازی ورود کرده چون مهمترین اقدامی که در حوزه کسب و کار می‌توان انجام داد شبکه‌سازی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اما برای اینکه بتوانیم پوشاک ایران را رونق بدیم همه به ویژه مسئولان باید به موضوع قاچاق در این زمینه توجه و برخود جدی داشته باشند چون قاچاق می‌تواند یک ضربه مهلک به تمام این تلاش‌ها باشد.

وی ادامه داد: با تمام منابع و ارزش‌ها کشور و نیروی انسانی بسیار باهوش و توانمندی که در ایران وجود دارد ما به راحتی می‌توانیم در حوزه پوشاک هم رقیبی برای سایر کشورها باشیم.

مدیرعامل یکی از کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه طراحی و بازاریابی مهمترین مسئله در حوزه پوشاک ایرانی است، تصریح کرد: مهمترین کار برای بحث بازاریابی استفاده از دیجیتال است و اگر وارد این حوزه نشویم، نمی‌توانیم در پوشاک این عرضه را کامل کنیم.

مهرنوش افزود: اگر در حوزه بازاریابی پوشاک ایرانی از پلتفرم‌های داخلی و خارجی استفاده نکنیم بطور حتم دچار مشکل خواهیم شد و نمی‌توانیم آن هنری که وجود دارد را به سمع و نظر مشتریان و مصرف‌کنندگان برسانیم.

وی عنوان کرد: برند استوری محصولات و تولیدات یا همان ایجاد داستان‌سرایی برای آن یکی از روش‌های جدید بازاریابی است که تاثیر بسزایی روی مشتری می‌گذارد چون با مشتری ارتباط برقرار می‌کند.

همزمان با اختتامیه رویداد فرهنگی هنری و دانش بنیان ثمین در خراسان جنوبی از ۱۳۶ اثر برتر پوشاک ایرانی در بیرجند رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha