یاسر عربی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محور گرمسار - سیمین دشت - فیروزکوه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ساخت این جاده از سال ۹۳ آغاز شد و در چند مقطع پیمانکار آن تغییر کرد.
وی با اشاره به اینکه تامین مالی طرح اصلیترین مشکل برای تکمیل راه گرمسار - سیمیندشت - فیروزکوه است، افزود: طی سالهای گذشته تخصیص اعتبار به این طرح به خوبی انجام نشد و به صورت نیمهفعال باقی ماند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت راهاندازی دوباره مراحل تکمیل این طرح، گفت: مشکل طراحی نیز در کنار مسایل مالی، از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخته شود.
بازنگری در طرح راه گرمسار - فیروزکوه
وی با بیان اینکه در بعضی از نقاط جاری شدن سیلاب و مسیر بازگشت سیلاب به درستی بررسی و برآورد نشد و مشکل فنی ایجاد میکند، تاکید کرد: در پی این مساله به این محور خساراتی وارد شد که بازطراحی این مسیر را توسط مشاوران طرح ضرورت کرده است.
عربی دعوت از مسوولان وزارت راه برای بررسی مشکلات این طرح را ضروری برشمرد و گفت: تا پایان آذر با کمک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، تصمیمگیری جدید برای چگونگی روند اجرای طرح انجام میشود.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح، اضافه کرد: بهرهبرداری از ۱۸ کیلومتر گام اول دسترسی جاده گرمسار به فیروزکوه از اهمیت ویژهای برخوردار است.
بهگزارش ایرنا، اجرای طرح محور گرمسار - سیمیندشت از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که بهطول ۱۸ کیلومتر و بهکارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنان ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است.
طرح گرمسار - سیمیندشت تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تکمیل این طرح نیازمند تامین اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال است.
در این نشست با حضور سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان و تعدادی از مسوولان فنی اجرای طرح گرمسار-فیروکوه، مقرر شد تا بهزودی بازدید مسئولان ارشد کشور از روند اجرای طرح بهمنظور تامین اعتبار و تعیین تکلیف ادامه طرح انجام شود.
نظر شما