یدالله رحمانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: باید بتوان دانش اموزان و نسل جوان و نوجوان را نسبت به خطرات و راه های نفوذ و درگیر شدن با انواع اسیب های اجتماعی به ویژه شیوع مواد مخدر بیشتر آشنا کرد.
وی با بیان اینکه عادی انگاری یکی از چالش های اساسی و خود آغاز انحراف در مسیر مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: دانش آموز ، والدین و نسل امروز را باید با بهره گیری از آموزش ها و اقدام های تبیینی و تربیتی اثر گذار نسبت به بروز این اسیب ها حساس و آگاه کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هموار کردن مسیر توسعه این نهاد باید در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به محدود بودن منابع مالی با صرفه جویی و تلاش بیشتر نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توان مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.
وی آمار آسیب های اجتماعی در مدارس استان را نگران کننده دانست و گفت: اجرای طرح نماد در مدارس به کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس کمک می کند.
وی بر همکاری همه نهادها در کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید کرد.
رحمانی تصریح کرد: نیاز است برای تامین منابع مالی لازم مدارس استثنایی استان یک ردیف بودجه ای متمرکز مشخص شود.
وی افزود: با همکاری معاونت عمرانی نسبت به تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز مدارس استثنایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.
رحمانی اضافه کرد: با توجه به فرآیند نامناسب انتصاب مدیران در حوزه آموزش و پرورش در گذشته، نیاز است اقدامات لازم برای انتخاب افراد شایسته در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر برگزاری منسجم جلسات شورای آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مصوبات این شورا باید از سوی همه دستگاه ها اجرایی و عملی شود.
۱۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در مناطق ۱۳ گانه این استان در حال تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش روز چهارشنبه در استانداری کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان دستگاه های آموزشی و فرهنگی این استان برگزار شد.
در این جلسه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به غربالگری آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: میزان شیوع آسیب های اجتماعی ازجمله مواد مخدر در بین دانش آموزان نگران کننده است.
ایوب رضایی با اشاره به ابلاغ طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) به همه نهادهای متولی در استان بیان کرد: طرح نماد نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس دارد.
بیشتر بخوانید:
آیا نماد در کاهش آسیبپذیری دانش آموزان موفق بوده است؟
کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزی در پیچ و خم اجرای طرح نماد
طرح ملی نماد ۲۰ هزار مدرسه را تحت پوشش دارد
وی اضافه کرد: دستگاه های مختلف در استان مکلف به اجرای طرح «نماد» ( مراقبت اجتماعی دانش آموزان) هستند تا با بهرهگیری از امکانات و منابع پیشبینی شده در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی با آموزش و پرورش استان همکاری کنند.
وی با بیان اینکه کاهش آسیبهای اجتماعی وظیفه تمامی دستگاههاست و باید با برنامهریزی مدون و عملیاتی به این مهم پرداخته شود ادامه داد: طرح ملی «نماد» با رویکرد مدرسه محوری به عنوان یکی از اولویتهای آموزش و پرورش در استان است.
دبیر شورای مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت مراقبت بهتر از دانش آموزان از سوی خانواده و مدارس تاکید کرد و گفت: باید مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر از سوی مشاوران قوی در مدارس برای دانش آموزان به خوبی تبیین شود.
حسین اسماعیلی افزود: نیاز است برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس اتاق فکر آموزش و پرورش تشکیل و با برنامه های عملیاتی نسبت به کاهش این آسیب ها اقدامات لازم را انجام داد.
۶۰ درصد معتادان در کهگیلویه و بویراحمد شغل و درآمد دارند
پرونده آسیب های اجتماعی در کهگیلویه وبویراحمد بایگانی نشود/ خطر جدی است
توانمندسازی دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمدی در برابر آسیب های اجتماعی
چالش حاشیه نشینی در یاسوج و شناسایی ۳۵۰ کودک کار و خیابانی
بررسی مشکلات مدارس استثنایی استان از دیگر دستور کار پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش بوده که کمبود تجهیزات و منابع مالی از مهمترین مشکلات این مدارس اعلام شد.
رضایی با اشاره به اینکه یکهزار ۳۰۰ دانش آموزان استثنایی در مدارس این استان در حال تحصیل هستند گفت: ایاب و ذهاب ازمنزل تا مدرسه مهمترین مشکل این دانش آموزان است.
وی بیان کرد: بسیاری از خانواده ها در تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با مشکلات زیادی روبرو هستند.
نگاهی به اُفت معدل دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
رضایی تصریح کرد: نیاز است با همکاری استانداری شهرداری ها در تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش را کمک کنند.
نظر شما