به گزارش ایرنا، مهدی هدایت روز یکشنبه اظهار کرد: این پروژه با ایجاد مسیرهای پیوسته و بدون مانع، نصب هندریل و علائم هشدار دهنده، رعایت ضوابط مربوط به تردد افراد کم توان و طراحی رمپ جدولهای ارتباطی پیاده و سواره و پلهای مناسب، تردد افراد کم توان و معلول را تسهیل کرده است.
وی ادامه داد: همچنین، تابلوهای راهنمای قابل فهم و فضاهای استراحت برای راحتی بیشتر معلولین در طول مسیر در نظر گرفته شده که این اقدامات گامی مهم در جهت فراهم کردن فضایی ایمن و دسترس پذیر برای تمامی افراد جامعه است.
هدایت با اشاره به این که به منظور افزایش بهره مندی شهروندان و به ویژه افراد کم توان یا معلول ملاحظات مربوط به طراحی فضاهای شهری ویژه این گروه از بهره برداران، از ابتدای فرایند طراحی مدنظر قرار گرفته است، افزود: بدین منظور علاوه بر بهینه سازی ارتباط عرصه میانی با معابر اطراف و تسهیل تردد این قشر از جامعه، تلاش مضاعفی جهت امکان تردد، حضور و استفاده از کاربری های در نظر گرفته شده در فضای پروژه باغ راه نیز لحاظ شده است.
پروژه باغراه حضرت زهرا (س) بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران است بطوریکه با احداث تونل و انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین طی تفاهم نامهای حق بهره برداری دائمی از اراضی همسطح و روباز تونل واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ به طول ٩ کیلومتر و عرض حدود ۳۰ تا ۳۵ متر از سوی شرکت راه آهن به شهرداری تهران واگذار شده است.
افتتاح این پروژه گامی دیگر در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است، در حال حاضر ۱۳ پیمانکار در پروژه باغراه حضرت زهرا سلام الله علیها در حال فعالیت هستند، این پروژه تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
نظر شما