۸۰۰ نفر از فرهنگیان قم در طرح معلم پژوهنده حائز رتبه شدند

قم - ایرنا - مدیرکل آموزش‌وپرورش قم اجرای طرح معلم پژوهنده را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های پژوهشی این استان دانست و گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از فرهنگیان قم در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در سطح استانی و منطقه‌ای رتبه‌های برتر را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رحیمی روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ پژوهش در هنرستان حضرت معصومه‌(س) قم اظهار داشت: معلم پژوهنده، چهارچوب و روش مشخصی دارد، همه معلمان بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی در ادامه افزود: چکیده مقاله‌های ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان در طرح معلم پژوهنده استان، در یک جلد کتاب چاپ و انتشار پیدا کرده‌است.

رحیمی همچنین شرکت ۳۰۰ نفراز معلمان استان درطرح روایت‌پژوهی را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ۱۳۰ اثر ارائه شده در این طرح پژوهشی، به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

وی با ذکر این نکته که سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های پژوهشی این استان حدود هفت میلیارد ریال هزینه شد خاطرنشان کرد: هزینه صورت گرفته برای تجهیزات مرکز تحقیقات آموزش‌ وپرورش استان ۱۰ میلیارد ریال بوده‌است.

رحیمی همچنین در ادامه بیان کرد: در سال تحصیلی جاری، تجهیزات پژوهشی پیشرفته‌تری در اختیار ۲۱ مدرسه استان قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به شرکت ۱۱ هزار و ۲۲ نفر از دانش‌آموزان در جشنواره علمی پژوهشی استان یادآور شد: ۱۵ هزار و ۲۳۵ دانش‌آموز نیز در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت داشته‌اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی متنوع زیادی در آموزش‌وپرورش استان انجام می‌شود، علت این امر را تعداد قابل توجه مدارس همچنین فرهنگیان و دانش‌آموزان این استان دانست و یادآور شد: قم دارای یک‌هزار و ۶۳۳ باب مدرسه، ۳۱۵ هزار دانش‌آموز و ۱۷ هزار معلم است.

وی با یادآوری جشنواره جابربن حیان تصریح کرد: این جشنواره مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و مبتنی بر کارهای پژوهشی و علمی است.

وی با بیان این مطلب که دانش‌آموزان ابتدایی استان در جشنواره مذکور کارهای بسیار زیبایی ارائه می‌دهند افزود: هفت نفر از دانش‌آموزان قم نیز در جشنواره ملی جوان خوارزمی رتبه‌ نخست را کسب کرده‌اند.

وی گفت: پژوهش‌سراهای آموزش‌وپرورش قم سال گذشته، از نظر میزان رشد که یک حرکت جهشی و امیدوار کننده‌ای بود، رتبه نخست را به دست آوردند.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته، آموزش‌وپرورش قم از نظر تحقیقات و پژوهش به عنوان دومین استان کشور انتخاب شد یادآور شد: در سالجاری نیز به عنوان یکی از پنج استان برتر در زمینه پژوهش و فناوری معرفی شد.

وی همچنین کسب رتبه برتر در شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش ۳۲ استان کشور را از دیگر موفقیت‌های پژوهشی آموزش‌وپرورش قم ذکر کرد و گفت: پنج دانش‌آموز فعال در کارهای پژوهشی استان، از سوی وزیر آموزش‌وپرورش مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.

۸۰۰ نفر از فرهنگیان قم در طرح معلم پژوهنده حائز رتبه شدند

فعالیت‌های پژوهشی باید مطابق اصول باشد

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز با بیان اینکه در فعالیت‌های پژوهشی باید به اصول و مبانی علمی توجه ویژه‌ای صورت گیرد گفت: علم دارای مبنا و پایه است، از این‌رو انجام پژوهش‌ها مطابق اصول، ضروری است.

حسین غریب همچنین در ادامه افزود: پژوهش‌ها باید به شیوه‌ای صورت گیرد که علم را افزایش دهد.

وی پیشینه علمی و پژوهشی کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ایران در یک مقطعی از تاریخ، در قله‌های علم و پژوهش قرار داشت، اما به دلیل حمله بیگانگان، کتاب‌های خطی و آثار پژوهشی دانشمندان ایرانی، از کتابخانه‌ها جمع‌آوری و به کشورهای غربی انتقال یافت، ترجمه این اثرها به زبان یونانی، منجر به شکل‌گیری انقلاب صنعتی شد.

۸۰۰ نفر از فرهنگیان قم در طرح معلم پژوهنده حائز رتبه شدند

در آستانه بیست‌وپنجم آذرماه روز ملی پژوهش‌وفناوری، آیین نواخته شدن زنگ پژوهش با حضور برخی مسئولان همچنین معلمان و دانش‌آموزان قم برگزار شد.

۸۰۰ نفر از فرهنگیان قم در طرح معلم پژوهنده حائز رتبه شدند

۸۰۰ نفر از فرهنگیان قم در طرح معلم پژوهنده حائز رتبه شدند

۸۰۰ نفر از فرهنگیان قم در طرح معلم پژوهنده حائز رتبه شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha