مرتضی رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول انجام عملیات ساخت جاده تربت حیدریه- زاوه ۲۲ کیلومتر است که از سال ۱۳۹۸ فعالیت آن آغاز شده و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه سقف قرارداد ساخت جاده مزبور مبلغ سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: ساخت باند دوم جاده تربت حیدریه- زاوه از ابتدای جاده کمربندی شروع میشود و البته مسیر کمربندی نیز در حوزه توسعه قرار دارد.
رییس اداره راه و شهرسازی تربتحیدریه ادامه داد: طرح دوم، بهسازی جاده کدکن به سمت رباط سنگ (مرکز جلگه رخ) در ۲ مرحله و به طول ۶.۵ کیلومتر و با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال است که نزدیک به ۶۰ درصد آن یعنی نزدیک به ۴۲۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.
وی طول مسیر مرحله یک این جاده را ۶.۲ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: در ۵.۱ کیلومتر از این جاده به طور کامل آسفالت و زیرسازی انجام شده و آماده اجرای رویه آسفالت است.
رضا زاده همچنین گفت: عملیات زیرسازی، خاک برداری و خاک ریزی به طول سه کیلومتر باقیمانده از این پروژه نیز در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: چالش اصلی برای انجام عملیات بهسازی، احداث راه فرعی برای تردد اهالی بود که نارضایتی ساکنان منطقه را فراهم آورد.
رییس اداره راه و شهرسازی تربتحیدریه گفت: فعالیت این اداره مربوط به احداث جادههای اصلی یا مسیرهایی است که نیاز به تعریض (بهسازی) دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربتحیدریه علاوه بر اینکه قطب درمان منطقه جنوب خراسان رضوی است، با مزیتهای مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
نظر شما