به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد احمدی در پاسخ به ایرنا درباره ارسال مرسولات به خارج از کشور در آستانه سال نو میلادی گفت: در ماههایی که گذشت، در چند برهه زمانی در حوزه ارسال مرسولات به خارج از کشور با چالشهای جدی مواجه شدیم. در دورهای، شرکت آلمانی لوفتهانزا ۲ مرتبه مشکل ایجاد کرد و مرسولات را از ایران نبرد.
وی افزود: برای رفع این مشکل شرکتهای دیگر هوایی را پای کار آوردیم و با استفاده از ظرفیتهای آنها و توان فکری و فنی مجموعه پست درصدد رفع این مشکل برآمدیم و نیاز هموطنان را برآوردیم.
احمدی تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن سال نو میلادی و شمسی ، اخیرا راهحل جایگزینی را درنظر گرفتیم که هر چند تا حدودی هزینهها را افزایش میدهد اما با چالش کمتری از طریق هواپیمای قطر و امارات میتوانیم بخشی از مرسولات مربوط به اروپا و آمریکا را باز ارسال کنیم.
وی یادآور شد که در گذشته مرسولات از فرانکفورت به اروپا و آمریکا ارسال می شد اما یا تمهیدات انجام شده از این پس از طریق امارات مدیریت و باز ارسال میشود.
مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکتهای پستی در دنیا یک قلمرو واحد هستند باید با ادارات پست کشورهای دیگر تعاملات سازندهای را ایجاد کنیم. این ظرفیتها میتواند از طریق شرکتهای ثالث که با آنها در حال مذاکره هستیم انجام شود تا چالشهای ارسال مرسولات در حوزه بین الملل کاهش یابد.
وی تاکید کرد: با تمام چالشهای موجود برای سال نو میلادی تمام نقاط ارسال مرسوله باز است و مردم میتوانند مرسولات خود را بدون مشکل به مقصد موردنظر ارسال کنند. ارسال مرسوله پستی قیمت بسیار کمتری از کریدورها دارد و به همین دلیل استقبال خوبی از آن به عمل میآید.
احمدی درباره افزایش حجم مرسولات در نیمه دوم سال گفت: حجم مرسولات داخلی نیز در نیمه دوم سال به دلایل متعدد افزایش پیدا میکند. امسال تعداد ترافیک مرسولات در نیمه نخست سال ۱۶ درصد افزایش داشت و پیشبینی میشود که در نیمه دوم سال نیز این افزایش به ۲۵ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: آخرین آمار مربوط به ماه آبان، میانگین ترافیک کل سرویسهای پستی روزانه را بیش از ۹۰۰ هزار مرسوله اعلام کرده است؛ البته به واسطه برخی رویدادها و مناسبتها مثل یلدا و سال نو میلادی و شمسی ترافیک بیش از این افزایش خواهد یافت.
نظر شما