رسانه‌ها و سمن‌ها، دوبال حل آسیب‌های اجتماعی در یزد هستند

یزد - ایرنا - سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تأکید بر اهمیت مسائل اجتماعی و نقش رسانه‌ها و سمن‌ها گفت: مسائل اجتماعی باید در صدر اولویت‌های رسانه‌های استان قرار گیرد، چراکه حساسیت در این زمینه می‌تواند مدیریت استان را برای حل این چالش‌ها همراه کند.

به گزارش ایرنا، علی صالحی ، روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد با تأکید بر اهمیت مسائل اجتماعی و نقش رسانه‌ها و سمن‌ها گفت: اگر از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و مسائل جاری در شهر آگاه شویم، به این نتیجه می‌رسیم که مباحث اجتماعی باید خط مقدم رسانه‌های استان باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دفتر اجتماعی استانداری افزود: دو بال اصلی در این حوزه سمن‌ها و رسانه‌ها هستند، همراهی این دو می‌تواند با کمترین هزینه، فرهنگ‌سازی و حل بسیاری از مسائل اجتماعی را ممکن کند.

صالحی همچنین از تعریف چند رویداد فرهنگی در راستای تغییر فضای اجتماعی یزد خبر داد و گفت: رویداد «امشب اجتماع» با محوریت برنامه‌های هفتگی مانند اکران و نقد فیلم اجتماعی، برگزاری جلسات نقد کتاب و تئاتر با پیام‌های اجتماعی آغاز خواهد شد.

وی به معرفی طرح دیگری با عنوان «هفت سرو» پرداخت و هدف آن را تقدیر از چهره‌های شناخته‌شده و گمنام استان یزد برای تقویت فضای دوستانه جامعه عنوان کرد و همچنین از ایجاد سامانه‌ای با عنوان «دست خدا» برای هدایت خیرین به سمت نیازمندی‌های واقعی استان خبر داد و گفت: این سامانه به‌عنوان یک دیوار مهربانی معکوس، نیازهای مختلف در حوزه‌های فرهنگی، سلامت و … را به خیرین معرفی می‌کند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تأکید بر ظرفیت بالای سمن‌ها و نقش آن‌ها در حل مسائل اجتماعی گفت: سمن‌ها با عشق و احساس مسئولیت کار می‌کنند و نیازمند حمایت بیشتر دستگاه‌ها هستند.

رسانه‌ها و سمن‌ها، دوبال حل آسیب‌های اجتماعی در یزد هستند

هدف از ایجاد کانال «یادداشت‌های روزانه یک مدیرکل اجتماعی» چه بود؟

علی صالحی که سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد را در کارنامه دارد، در یکی از نشست‌های خود گفته بود: در دفتر امور اجتماعی روابط عمومی ندارم و نخواهم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا فردی با سابقه روابط عمومی، چنین تصمیمی گرفته است، گفت: شیوه و نوع کارکرد روابط عمومی‌ها باید تغییر کند، مردم دیگر نگاه روابط عمومی سازمانی را نمی‌پذیرند، این نگاه بیشتر به مستندسازی تبدیل شده است و بسیاری از اطلاعاتی که روابط عمومی‌ها از جلسات منتشر می‌کنند، هیچ خروجی مشخصی ندارد.

صالحی با تأکید بر اینکه به اصل وجود روابط عمومی اعتقاد دارد اما شیوه کنونی فعالیت آن‌ها را مؤثر نمی‌داند، افزود: در جایگاه روابط عمومی استانداری، وظایف خود را بر اساس دستورات استاندار انجام می‌دادم، اما امروز به دنبال شیوه‌ای متفاوت برای ارتباط با مردم هستم.

وی که اخیراً کانالی در فضای مجازی با عنوان «یادداشت‌های روزانه یک مدیرکل اجتماعی» راه‌اندازی کرده است و شبانه اقدامات روزانه خود را منتشر می‌کند، گفت: شاید این کانال همان کاری باشد که روابط عمومی باید انجام دهد، اما با رویکردی شفاف‌تر و مستقیم‌تر؛ مردم باید بدانند که در دفتر امور اجتماعی چه می‌گذرد و این مسیر می‌تواند جایگزین شیوه‌های سنتی اطلاع‌رسانی شود.

اقدامات صالحی در این کانال مورد توجه و نقد بسیاری قرار گرفته است، اما او بر این باور است که چنین رویکردی، شفافیت و پاسخ‌گویی بیشتری به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha