آزمون‌های «تیمز» و «پرلز» آسیب‌شناسی و تقویت شود

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با توجه به اهمیت مسابقات جهانی «تیمز» و «پرلز» از ایجاد کارگروه بررسی، آسیب شناسی و تقویت این آزمون‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز یکشنبه در سی‌ و سومین جلسه شورای معاونان گفت: یکی از راه‌های قضاوت و بررسی سطح کیفیت آموزش و پرورش؛ آزمون‌های تیمز و پرلز هست. بنابراین ضرورت دارد تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نقشه راهی در این باره تدوین شود و همچنین افزایش کیفیت سواد در مقطع ابتدایی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت‌های مربوط باشد.

وی درباره تعدد بخشنامه‌های ارسالی به ادارات و مدارس ادامه داد: با توجه به تجربیات زیسته خودم، مستندسازی بخشنامه‌ها گاهی بسیار سخت و زمان‌براست. بنابراین ضروری است این مهم مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد تا با بررسی آن به نتیجه واحد جهت ساماندهی بخشنامه‌ها برسیم.

کاظمی به اقدام دیگر در خصوص ساماندهی بخشنامه‌ها اشاره کرد و افزود: می‌توان بخشنامه‌های ثابت و بخشنامه‌های مرتبط با احکام برنامه هفتم معاونت‌ها را در کتابچه‌ای، تدوین و برای سال آتی ارسال کرد.

وی ادامه داد: برخی از بخشنامه‌ها که جنبه اطلاع رسانی دارند قابل حذف هستند. بخشی دیگر از بخشنامه‌ها موردی هستند و با توجه به اقتضائات؛ نیازمند ارسال فوری و پیگیری هستند زیرا بار حقوقی و برخی بار مالی دارند.

وی افزود: کمیته مستندسازی بخشنامه‌ها نیازمند بازبینی فرایند مستندسازی است.

کاظمی با تاکید بر ضرورت ایجاد درک مشترکی از برنامه‌های وزارتخانه بیان کرد: باید برنامه معاونت‌ها و سازمان مربوطه به سرعت ارائه شود تا با هم‌افزایی، کار در مسیر اصلی و درست پیش رود. هر سازمان باید نظام مسائل را احصا کرده و با اولویت بندی؛ برنامه‌ها و سیاست‌های خود را اعلام کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ولادت حضرت فاطمه و جایگاه زنان گفت: وقتی سیره حضرت فاطمه را مرور می‌کنیم می‌بینم که در همه زمینه، این بانوی بزرگ بی‌بدیل و بی‌مانند بودند. یکی از ویژگی‌های ایشان انفاق است. حضرت فاطمه (س)، الگوی تمام عیار یک زن در نظام هستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha