به گزارش گروه علمی ایرنا، هیدیام. نیک، کریستوفر پی. نیک و امال مورای مولفان کتاب کارآفرینی ذهنیت و اقدام کارآفرینی هستند که غلامحسین حسینینیا، دانشیار دانشگاه تهران، مرضیه بختیاری، مدرس دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگر و پیمان بیاتلاری دانشآموخته دکتری کارآفرینی آنرا ترجمه کردهاند.
در بخشی از پیشگفتار کتاب میخوانیم
کارآفرینی تا چندی پیش به عنوان یک کسب و کار جدید بسیار محدود بود که تنها افراد کمی به آن توجه میکردند و در آن کارآفرینان در هر شکلی از کارآفرینی، صاحب الگوی تفکر، مهارتها و ابزارهایی برای ایجاد تغییر، بهبود و خلق تفاوت در جهان تعریف میشدند. با این حال، هیچ نوع کارآفرینی مشابهی نیز یافت نمیشد و تمرین کارآفرینی فقط ویژه افرادی نبود که شروع به ایجاد کسبو کار جدید میکردند. از آن جایی که جهان نه تنها از کسانی که فعالیتهای جدیدی را شروع میکنند، بلکه از تمام کسانی که در فعالیتهای خود کارآفرینانه عمل میکنند، سود خواهد برد و ما در نسل کارآفرینی زندگی میکنیم، بنابراین، باید همه دانشجویان با خلق و کشف ایدههای جدید و پیمایش در محیطهای متغیر، اقدام به یادگیری عملی بهجای یادگیری تئوری کنند.
کارآفرینی، الگوی تفکر و تمرین یک رویکرد مبتنی بر عمل، واقعگرایانه و فراگیر برای خلق ارزش است. این کتاب درسی، برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه است که بهدنبال روشهایی برای شروع و اجرای کار جدید شامل ایجاد یک کسب و کار یا خلق ابتکار جدید، بهصورت فردی در داخل یک شرکت بزرگ یا در یک کسب و کار کوچک هستند.
این کتاب سه نکته فلسفی را بیان میکند. نخست اینکه آموزش کارآفرینی بسیار مهم است، اما رویکردهای اصلی فعلی قدیمی هستند. با این همه هنوز هم خیلیها قبل از اینکه مشتری یا بازار را بهخوبی بشناسد، به یک طرح کسب و کار نوشتهشده اعتماد میکنند.
سایر رویکردها، قبل از آزمایش فرضیات و آزمایش مفاهیم، شروع کسب و کار را تشویق میکنند. دوم اینکه تجربه در دنیای واقعی به یادگیری کمک میکند، اما گاهی هزینه شکست آن در دنیای واقعی بسیار زیاد است.
به دو دلیل فوق میتوان گفت که کارآفرینی در یک ساختار رسمی آموزشی نیازمند رویکرد جدید و مبتنی بر اقدام و تمرین است.
بر اساس اعلام سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب به آموزش کارآفرینی بهعنوان روشی فراتر از درک، دانستن و گفتوگو، نگاه و کارآفرینی را بهعنوان رویکردی نیازمند به استفاده از اقدام و تمرین بررسی کرده است.
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب را در ۸۳۹ صفحه شامل ۱۱ بخش بههمراه ضمایم راهی بازار نشر کرده است.
نظر شما