علی اکبر آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۴۶ فقره تصادف در حوزه راههای شهرستان اتفاق افتاد که از این تعداد ۴۱ درصد مربوط به تصادفات در آزادراه قم_اصفهان است.
وی اظهار کرد:در حال حاضر مسیر کریدور ترانزیتی شمال به جنوب،حمل و نقل کالای کشور،از مبداء بندرعباس به سمت استان کرمان – یزد – اصفهان - قم – تهران و به مقصد شمال کشور از مبدا بندرعباس تا کاشان با سطح سرویس بزرگراه شریانی در حال بهره برداری است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای کاشان بیان کرد: در مقطع کاشان- قم ناوگان حمل و نقل کالا پس از رسیدن به کاشان از مسیر محدوده میدان امام علی (ع) وارد محور آزادراهی میشوند که با ورود ناوگان سنگین ترانزیتی کشور در محدوده شهرستان کاشان به دلیل عدم تکمیل کمربندی به آزادراه، شاهد آثار زیان بار افزایش تصادفات در در مقطع آزادراه کاشان_قم هستیم.
آقایی گفت: با توجه به خرابی شدید رویه آسفالتی آزادراه کاشان_قم،پروژه بهسازی وضعیت روکش آسفالت آزادراه کاشان-قم به عنوان راهکار کوتاه مدت کاهش تصادفات، با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در قالب پنج اکیپ عملیاتی در حال اجرا میباشد.
وی اظهار کرد: در حوزه راههای برون شهری شهرستان بعد از آزادراه بیشترین تصادفات مربوط به محور کاشان-برزک-تقاطع موته است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای کاشان بیان کرد:راهکار کاهش تصادفات در محور کاشان-برزک-موته، تکمیل پروژه نیمه تمام چهارخطه کاشان-برزک بوده که این محور تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت اصفهان پس از مرکز این استان محسوب میشود.
یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه است.
شهرستان کاشان با استقرار بر روی شبکه سراسری راههای ایران و مسیرهای ارتباطی اصلی شهرها و استانهای شرقی، شمالی و غربی با مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی از موقعیت ممتازی در کشور برخوردار است.
نظر شما