علیرضا نادعلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقتی زیرساخت حمل و نقل عمومی بهبود یابد، آن وقت میتوان از مردم انتظار داشت از انجام سفرهای فردی و تردد با خودروهای تک سرنشین خودداری کنند.
وی ادامه داد: اکنون و بهخاطر کمبود وسایل حمل و نقل عمومی مردم از خودروی شخصی استفاده میکنند که در صورت توسعه ناوگان عمومی همچون اکثر کشورهای اروپایی پیشرفته؛ اشتیاق مردم برای سفر درون شهری شخصی کمتر خواهد شد.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم وعدههای شهرداری برای واردات اتوبوس برقی از چین، هنوز این اتوبوسها در شهر دیده نمیشود و اوضاع تغییری نکرده است، گفت: این اتوبوسها بعد بحث در حال ورود به کشور هستند تا پس از انجام مراحل قانونی به پایتخت منتقل و در چرخه سرویسدهی مشغول شوند.
نادعلی تاکید کرد: طبق اعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، تعداد دیگری اتوبوس وارد شده و این عدد از ۱۰ دستگاه اتوبوس فراتر رفته و باید زمان بیشتری برای اثر گذاری این خودروها در خدمات رسانی به مردم و کاهش آلودگی هوا در نظر گرفت.
بحران آلودگی هوا در پایتخت
وی به تلاش شورا و شهرداری تهران در بحث کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و یادآور شد: تلاشها مثمر ثمر بوده ولی باید به این توجه داشت که هر دستگاهی در این زمینه، وظیفه خاص خود را دارد یکی به تنهایی نمیتواند کارها را انجام دهد.
سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: وظیفه ما در مدیریت شهری توسعه زیرساختی حمل ونقل عمومی است که شهردار تهران در این زمینه به خود نمره خوب داده و ظاهرا منظورش انجام وظایف حوزه شهرداری بوده و ارتباطی با دیگر دستگاههای مرتبط با قانون هوای پاک ندارد.
نادعلی ادامه داد: البته آنقدر بحران آلودگی هوا در کشور بویژه پایتخت جدی شده و با زندگی مردم گره خورده که با توجه به وضعیت موجود کسی انتظار شنیدن این حرف را از شهردار تهران ندارد.
نظر شما