طالب محمدی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد چهار کلاس در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچه بان شهرستان مریوان و بعثت کامیاران برای استفاده دانش آموزان آماده و آغاز فعالیت پنج اتاق تربیت بدنی دیگر نیز در مدارس استثنایی پارسا و توکل سنندج، امید دیواندره، سپیده بیجارو ادیب مریوان در اولویت کار آموزش وپرورش استثنایی استان قرار دارد.
وی افزود: برای تکمیل پنج اتاق درس تربیت بدنی در دست اقدام، تاکنون هزینهای معادل چهار میلیارد ریال تخصیص یافته است که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی آموزش و پرورش استثنایی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل فصل ششم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان تأمین اعتبار شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ورزش مدرسهای را به عنوان اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه بر لزوم برنامهریزی برای برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیاز ویژه، افزود: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه در هدف های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.
بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی وتخصیص معلم رابط در حال تحصیل هستند.
نظر شما