به گزارش ایرنا، امین الله مظلوم شامگاه سه شنبه در نشست خبری افزود: در این دوره پیگیری های مستمری برای جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری و بیت المال توسط زمینخواران، انجام شد که مکاتبه با دستگاه قضا به منظور آگاه و حساس شدن به موضوع، تغییرات و تقویت تیم حقوقی شهرداری و اقدامات اساسی و تخصصی کمیسیون حقوقی و املاک شورا از جمله این اقدامات موثر بوده است.
وی گفت: در سال های گذشته، عده ای با اطلاعاتی که از املاک شهرداری داشتند و نیز سوء استفاده از ارتباطات خود در برخی ادارات و خلاءهای قانونی، به زمین خواری و خیابان خواری روی آورده بودند.
مظلوم افزود: این عده با طرح دعوی علیه شهرداری مبنی بر مالکیت خیابان هایی که بعضا چندین دهه قبل ایجاد شده بود، شهرداری را محکوم به پرداخت مبالغ هنگفتی می کردند به طوری که در برخی سال ها این مبالغ از کل بودجه عمرانی شهرداری بیشتر می شد.
وی تصریح کرد: این موضوع را به ادارات و دستگاه های مربوطه اطلاع دادیم و با هماهنگی دادستان وقت، مکاتبات دقیق و مفصلی با دستگاه قضایی استان در این خصوص صورت دادیم.
رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: تغییرات و تقویت تیم حقوقی در این مدت باعث دفاع بهتر از حق و حقوق شهرداری در محاکم قضایی شد، چرا که دلیل مهم و اصلی این پرونده ها و محکومیت ها عدم اشراف تخصصی کمیسیون حقوقی و املاک شورا بوده است.
وی افزود: در این دوره بر خلاف گذشته، هیچ توافقی بدون انتقال سند به نام شهرداری انجام نشده است، لذا در آینده چنین پرونده هایی علیه شهرداری وجود نخواهد داشت.
مظلوم با اشاره به طرح عمرانی «ارگ امیریه» سبزوار نیز گفت: تلاش مستمر شورای ششم برای اجرای توافق در راستای تسویه اوراق ارگ امیریه ادامه دارد و با وجود اینکه راه های مختلفی را برای تسویه بدهی اوراق ارگ امیریه با بانک شهر آزموده و حتی تا مراحل پایانی هم پیش رفتیم، ولی هنگام امضای نهایی، بانک با ایراد جدید مانع تسویه شده است.
وی گفت: به نظر می رسد بانک شهر تمایل چندانی به تسویه اوراق ندارد و افزایش بدهی شهرداری از طریق جریمه دیرکرد برایش رضایت بخش تر است، ولی امیدواریم با تلاش مضاعف و پیگیرهای مستمر بتوانیم در همین دوره شورا، اوراق مشارکت ارگ امیریه را تسویه کنیم.
وی درباره اجرای طرح ساماندهی پیادهراه خیابان تاریخی «بیهق» نیز تصریح کرد: بخش عمرانی طرح پیاده راه بیهق تمام شده اما هنوز مبلمان شهری آن نصب نشده است.
مظلوم افزود: مبلمان طوری طراحی شده که ورود موتورسیکلت به پیاده رو مسدود خواهد شد و پس از آن پلیس راهور با حضور فعال تر مانع توقف وسایل نقلیه در حاشیه خیابان خواهد شد.
وی اظهار کرد: بنابراین مشکل ترافیک فعلی بیهق اجرای طرح نیست چرا که امکان تعریض خیابان های هسته مرکزی شهر وجود ندارد. بنابراین خیابان بیهق دیر یا زود باید پیادهراه شود و در غیر این صورت در آینده نزدیک به خاطر ترافیک قفل خواهد شد.
مظلوم تصریح کرد: شهروندان هم باید کم کم بپذیرند که خیابان بیهق جای توقف خودرو نیست و این نیاز به کار فرهنگی دارد که شهرداری و دستگاه های فرهنگی شهرستان باید آن را انجام دهند، پلیس راهور هم باید برای برقراری نظم اعمال قانون کند.
وی ادامه داد: برای ایجاد توقفگاه برای خودروها هم زمین پشت مسجد تاریخی جامع سبزوار آسفالت شده و قرار است در ضلع شمالی خیابان نیز زمینی خریداری شده و به پارک خودروها اختصاص یابد.
رییس شورای شهر سبزوار درباره ساخت توقفگاه طبقاتی در این شهر نیز گفت: شهرداری با محدودیتهایی در این زمینه روبهرو است که اجازه نمیدهد توقفگاهی بیشتر از ۲ طبقه ساخته شود.
وی افزود: این محدودیت به علت استقرار زمین درنظرگرفتهشده به این امر، در بافت تاریخی شهر است که البته در حال رایزنی و گفتوگو با ادارهٔ میراث فرهنگی برای حل این مسأله هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: چنانچه میراث فرهنگی از موضع خود عقبنشینی نکند، ساخت چند توقفگاه سطحی در مکانهایی دیگر، قابل توجیه تر از ساخت توقفگاه طبقاتی دوطبقه است و این در حالی است که هر ۲ به یک اندازه هزینه دارند.
شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتار و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، از شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی با پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی است.
نظر شما