به گزارش ایرنا، حسن هدایی شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: منطقه ۱۱ به دلیل بافت جغرافیایی اقتصادی و حضور بازاریان، روزانه ۲ میلیون جمعیت شناور دارد که از این میزان بیشترین تردد در محدوده مرزی مناطق ۱۱ و ۱۲ در حاشیه محوری حافظ و جمهوری است واقع شدن بورس موبایل و بازارهایی همانند چارسو و علاالدین و همجواری بیمارستان نجمیه و بورس لوازم صوت و تصویر و موسیقی منجر به مراجعه زیاد شهروندان به این محدوده شده است.
وی افزود: شهرداری با اجرای برخی اقدامات ترافیکی مانند خطکشی، اجرای جداساز میانی در محور، اصلاحات هندسی، نصب چراغهای جدید و تعبیه ایستگاهها و توسعه حمل و نقل عمومی و آزادسازی برخی پارکینگها اقدام به کنترل این بار ترافیکی کرده است اما با موانع جدی همچون عدم اجرای تعهدات مالک پاساژ علاالدین مواجه هستیم.
هدایی تاکید کرد: جای تعجب دارد که با برخی اقدامات غیرمنصفانه مالک پاساژ علاالدین تاکنون پارکینگی که به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهروندان است پس از گذشت ۱۳ سال ساخته نشده، در حالیکه وجود پارکینگ در این محدوده یک ضرورتی انکارناپذیر است.
توقف بالای خودروها در محدوده پاساژ علاالدین
به گفته وی، با توجه به نبود پارکنیک به طور میانگین شهروندان روزانه بیش از ۳۰ دقیقه در ترافیک این محدوده قرار میگیرند زیرا عرض این معبر برای پارک دوبل خودروها وضعیت مناسبی ندارد حتی پل حافظ به عنوان یک معبر مهم نمیتواند از بار ترافیکی این مسیر کم کند.
هدایی اضافه کرد: بیشترین توقفهای طولانی مدت براساس گزارشهای پلیس راهور تهران و برداشتهای ترافیکی از دوربینهای شهری مقابل پاساژ علاالدین است که مالک این پاساژ موظف به تامین پارکینگ موردنیاز شهروندان برای خرید از این مرکز تجاری است.
به گفته وی، عدم تامین پارکینگ در محدوه خیابانهای جمهوری و حافظ توسط پاساژ علاالدین مردم را به ستوه آورده و بار ترافیکی شدیدی در محدوده ایجاد کرده است که شهرداری منطقه به صورت جدی پیگیر اجرای تعهدات بوده تا پارکینگ مورد نیاز در این محدود تامین شود.
نظر شما