حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با معاون وزیر را گفت و گو و اعلام شده است که زمان بر شدن ساخت طرح آزادراه حرم تا حرم اصلا سرمایه طرح را از دست می دهد و حتی شاید توجیه اجرای طرح را هم زیر سوال ببرد.
وی ادامه داد: به دنبال تشکیل فراکسیون شرق کشور هستیم تا نمایندگان سه استان خراسان را جمع کنیم و با عدد قابل توجهی از نمایندگان در این فراکسیون موضوعات مشترک شرق کشور را دنبال کنیم و در ادامه نیز قرار شد رییس مجلس بحث آزادراه حرم تا حرم را هم از طریق مجلس و هم با جلسه با سران قوا پیگیری کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی، تامین اعتبار طرح است و این مساله را قبول داریم اما الان سرمایه گذار یعنی قرارگاه خاتم الانبیا پای کار آزادراه حرم تا حرم است.
اخلاقی امیری افزود: برای تامین اعتبار می توان یک میدان نفتی را به سرمایه گذار داد تا خودش ضمن استخراج و فروش نفت منابع طرح های بزرگ مانند آزادراه حرم تا حرم و یا قطار برقی مشهد-تهران را تامین کند.
وی اضافه کرد: همه قبول دارند که مشهد و خراسان رضوی در حوزه زیرساختهای حمل و نقلی کمبود دارد و در نشستهای متعدد به وزرای دولت چهاردهم والبته رییس جمهوری یادآور شده ایم که باید در حوزه این زیرساختها برای مشهد سرمایه گذاری و توجه ویژه شود.
تلاش ایرنا برای گفت وگو با مسوولان نمایندگی شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان رضوی از آبان ماه امسال تاکنون بی نتیجه مانده و این نمایندگی هنوز گزارشی از روند اجرای طرح، میزان پیشرفت آن و یا چالشهایش را به ایرنا ارائه نکرده است.
حرم تا حرم ، آزادراهی هزار کیلومتری است که مشهد را به قم پیوند می دهد و رکورد بزرگترین طرح آزادراهی کشور را به نام خود ثبت کرده است.
اجرای آزادراه حرم تا حرم در مهر ماه سال ۸۹ باهدف اتصال قم به خراسان رضوی از مسیر استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و بر اساس قرارداد دولت و قرارگاه خاتمالانبیاء ، سهم بخش دولتی در این طرح ۷۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۳۰ درصد پیشبینیشده بود.
طرح آزاد راه حرم تا حرم به منظور گسترش شبکه آزاد راهی کشور در بستر BOT ( مشارکت بخش خصوصی ) با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سال ۹۱ از قم به گرمسار آغاز شد
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد با شروع ساخت قطعه ۲۲۳ کیلومتری سبزوار - نیشابور - مشهد از خرداد سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی در خراسان رضوی آغاز شد اما تا به امروز پیشرفت چندانی نداشته است و این در حالی است که حدود ۳۰۰ کیلومتر از آزاد راه قم تا سمنان در همین مدت ساخته شده و الان زیر بار ترافیک است.
نظر شما