به گزارش ایرنا، اکبر حسنی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگاران پیرامون لغوِ یک طرفه تعدادی از پروازهای فرودگاه شهدای رامسر از سوی شرکتهای هواپیمایی به دلیل آنچه بدی آب و هوا اعلام شد، افزود: این اقدام بدون هماهنگی با اداره کل فرودگاههای استان مازندران انجام شد. در همین راستا نشستی با رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار و موضوع از سوی این نهاد پیگیری شد که قول مساعد دادند که پروازها به حالت سابق باز گردد.
وی پیگیری نمایندگان مردم و استاندار را در رفعِ این چالش تاثیرگذار دانست و یادآور شد: برای افزایش و رونق پروازهای فرودگاه رامسر نیاز است که بخش خصوصی وارد عمل شود. مصداق این ادعا هم برقراری پرواز در مسیر رامسر به مسقط در سال ۱۴۰۲ بود که از سوی بخش خصوصی انجام و اتفاقهای خوبی در این زمینه رقم خورد. بنابراین نیاز است که فعالان بخش گردشگری در این زمینه فعالیت کنند.
موانع پروازی چالش مشترک فرودگاه نوشهر و رامسر
او موانع پروازی فرودگاه رامسر شامل اراضی باغ ملی و مجموعه فدک و مجتمع رسولی در فرودگاه نوشهر را از موانع پروازی این ۲ فرودگاه برشمرد و گفت: موانع پروازی باعث کاهش ضریب ایمنی پروازها میشود که به همین دلیل شرکتهای هواپیمایی به پرواز در این مسیرها روی خوش نشان نمیدهند.
وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای رفع مانع پروازی فرودگاه نوشهر در شورای تامین استان بررسی و پیشرفت خوبی داشت و تصمیم نهایی گرفته شد افزود: به این شکل که زمین جایگزین برای این مجتمع از سوی منابع طبیعی تامین و در اختیارشان قرار میگیرد
این مقام مسوول تصریح کرد: در خصوص موانع پروازی فرودگاه رامسر نیز اقدامات لازم در سطح ملی و استانی از مدتها پیش در جریان است و پیگیر رفعِ نهایی آن هستیم.
وی بیش از سه هزار پرواز تفریحی در فرودگاه رامسر را از ظرفیتهای این زیرساخت حمل و نقل هوایی توصیف کرد و افزود: رامسر قطب پروازهای تفریحی و آموزش خلبانی بهشمار میرود.
طرح های زیرساختی فرودگاه ساری در دست اجرا
وی عملیات زهکشی سطوح پروازی فرودگاه ساری با ارزش تقریبی دو هزار میلیارد ریال را از پروژههای در حال اجرای فرودگاه ساری برشمرد و ادامه داد: ۲ پروژه بهسازی و عمرانی با ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در این فرودگاه در مرحله مطالعات و دیگری در مرحله انتخاب عقد قرارداد است.
به گزارش ایرنا، استان مازندران دارای سه زیرساخت فرودگاهی نوشهر، رامسر و ساری است.
نظر شما