به گزارش ایرنا مجتبی یوسفی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از پل عنافچه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از حدود ۱۹ هزار کیلومتر راههای اصلی در استان کمتر از یک هزار کیلومتر آن شبکه آزادراهی و بزرگراهی است.
وی افزود: استان خوزستان با وجود هفت بندر، ۲ مرز اصلی و ترانزیت کالای اساسی عملا از جادههای ناایمن برخوردار است و رتبه بالای تصادفات را در کشور دارد لذا باید با همکاری یکدیگر برای توسعه و ایمنسازی راهها و همچنین طرحهای نیمه تمام استان مثل پل عنافچه تلاش کنیم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: پل عنافچه یکی از ضروریترین مسیرهای دسترسی ساکنین بیش از ۴۰ روستای شهرستان باوی است که روزانه با خطر از پل شناور تردد میکنند.
وی افزود: عملیات اجرایی پل عنافچه در سال ۹۸ بدون داشتن ردیف ملی آغاز شد و تنها ۴۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت.
یوسفی گفت: با پیگیری های صورت گرفته در ۲ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال منابع به این طرح اختصاص یافت که بنا شد در مصوبات سفر رییس جمهور به استان خوزستان، سه هزار میلیارد ریال منابع به این طرح اختصاص پیدا کند.
وی مسیر تصفیه شکر و دغاغله را یکی از محورهای پرخطر استان دانست و افزود: بخش زیادی از طرح تعریض جاده تصفیه شکر انجام شده که تکمیل کننده کمربندی غرب اهواز است؛ امیدواریم این طرح با کمک شرکت نفت ایمنسازی شود.
یوسفی در خصوص کمک صنایع استان برای تکمیل پل عنافچه گفت: بنا شد شرکت فولاد اکسین نسبت به تامیت ورقهای عرشه پل اقدام کند و یک تفاهمنامه چهار جانبه بین پیمانکار، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و فولاد اکسین منعقد شد.
پیشرفت فیزیکی ساخت پل عنافچه ۸۰ درصد است
وی افزود: اگر منابع طرح احداث پل عنافچه در سال ۹۸ به خوبی تامین میشد و دارای ردیف ملی بود، این طرح حداقل ۲ سال قبل با عددی کمتر از ۲ هزار میلیارد ریال به پایان میرسید اما همکاری نکردن فولاد اکسین در تامین ورقها باعث افزایش هزینه طرح شد.
همچنین روح الله عمادی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان پیشرفت فیزیکی ساخت پل عنافچه را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: ساخت پل در ۲ سال اخیر با پیشرفت خوبی همراه بوده و امید است با کمک نهادها و سازمان این طرح به زودی تکمیل شود.
نظر شما