به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی آذرکیش روز پنجشنبه در شورای معاونان آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: رییس جمهور از آغاز دولت تاکنون بیش از ۱۷ نشست را به توسعه عدالت آموزشی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اختصاص داده و هیات دولت و وزیران تمرکز بالایی بر روی این موارد دارند.
وی اضافه کرد: دولت وقت بسیار زیادی را برای آموزش و پرورش اختصاص داده که اثرات آن به زودی آشکار خواهد شد، به گونهای که توسعه عدالت آموزشی با رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته و تداوم در فرآیند یادگیری دانش آموزان، تنها بخشی از اقدامات را شامل میشود.
آذرکیش بیان کرد: سه رویکرد توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت آموزی به عنوان راهبر اصلی رییس جمهور، دولت، هیات وزیران و وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
این مسوول با بیان اینکه می خواهیم روحیه پژوهش را در دانش آموزان پرورش دهیم، ادامه داد: ۶۹۲ پژوهش سرا در سراسر کشور داریم که به عنوان ۱۲ قطب علمی فعالیت کرده و حلقه واسطه الگوهای بین ستادی و مدارس هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش در هیچ کجای دنیا به تنهایی نمی تواند موثر باشد، به همین دلیل برای تقویت منابع و زیرساخت فرهنگی، هویتی دینی و تعمیق باورهای اسلامی و مذهبی نیازمند یک همت همه جانبه هستیم، به عنوان مثال مساجد، موزهها، پژوهش سراها و کتابخانه ها نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارند که از همه این ظرفیتها باید بهره برد.
آذرکیش اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاهها، صنایع، خیران و دستگاههای اجرایی در راستای توسعه فضاهای آموزشی باید در اولویت قرار گیرد و همچنین دانش آموزان نیز هرساله در یک اردوی فرهنگی و آموزشی شرکت کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح هم نوا نیز در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن یکپارچه سازی زیرساختهای آموزشی هنرستانها و مراکز فنی و حرفه ای با هدف تصویرسازی بهتر از آموزش در سراسر کشور اجرایی شود.
آذرکیش خاطرنشان کرد: اشرافیت بالای معلمان و مدیران به قانون نیز باید در اولویت قرار گیرد، چرا که هر نوع رفتاری طبق قانون و آیین نامه اجرایی از معلم و مدیر سلب مسوولیت کرده و مشکلی برای مجموعه ایجاد نخواهد کرد.
نظر شما