به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرداری تهران به تازگی اعلام کرده است که ۲ رام تراموای وارداتی چینی به تهران آمده است.
علیرضا زاکانی روز سهشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا درست است که گفته میشود ترامواها در مرحله تست هستند؟ افزود: تستی از این خودروها هنوز انجام نشده است چون ابتدا باید زیرساختها آماده و سپس تست صورت گیرد.
همچنین عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به ورود ۲ رام تراموا به پایتخت گفت: شهرداری برای فعالیت این وسیله حمل و نقل عمومی در شهر باید مجوز لازم از شورا را اخذ کند و فقط در صورت تایید میتواند از تراموا در خدمات رسانی شهری استفاده کند. ادامه این خبر را میتوانید اینجا بخوانید.
براساس اطلاعات موجود، ترامواهای وارداتی (چینی) پس از مدتها انتظار بالاخره به پایتخت رسید تا در ناوگان حمل و نقل عمومی بکار گرفته شود. پس از سرآمدن انتظاری که حدود یکسال به طول انجامید بالاخره چشم شهروندان و رسانهها به ورود ترامواهای چینی در پایتخت روشن خواهد شد، البته ناگفته نماند که هنوز رونمایی انجام نشده است.
حدود یکسال گذشته تاکنون اخبار ضد و نقیضی درباره خبر ورود تراموا در پایتخت به گوش میرسد اما هربار به زمانی دیگر موکول میشود تا اینکه در نهایت از هفته پیش خبرهایی آمده که ۲ رام تراموا به تهران رسیده است. حال با محقق شدن این وعده شهردار تهران همه پیگیر رونمایی آنها میمانند اگرچه براساس گفتههای مسئولان اکنون این ترامواها در مرحله تست و آمادهسازی قرار دارند.
اگر چه این ترامواها چرخ لاستیکی دارند و قرار است در یک خط اتوبوسرانی برقی از مسیر خیابان آزادی تا امام حسین (ع) فعالیت آزمایشی داشته باشد اما پس از پشت سرگذاردن آزمون و خطایی مفصل؛ در سطح شهر بکار گرفته میشوند.
ترامواها در حالی به پایتخت آمده و در مراحل آمادهسازی هستند که مهدی چمران رییس شورای شهر تهران؛ بارها نارضایتی خود را در راستای خرید تراموا برای شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت اعلام کرده و گفته است: تراموایی که از چین بارگیری شده و به تهران آمده اتوبوس سه کابین ۴۰ متری است.
چمران معتقد است شخصا این وسیله را نپسندیدم ولی باید اتوبوس ترامواها در تهران تست و بررسی فنی شوند تا اگر کارآیی خوبی داشت، موضوع خرید آنها دنبال شود.
محسن هاشمی، رییس پیشین شورای اسلامی شهر و مدیرعامل متروی تهران هم در اظهار نظری به ایرنا گفت که این وسیلهای که مدیریت شهری به عنوان مد حمل و نقلی جدید قرار است وارد پایتخت کند اصلا تراموا نیست بلکه تنها یک وسیله جابجایی مسافران است که بیشتر به نوعی فعالیت نمایشی شباهت دارد تا یک طرح جدی حمل و نقلی به نام تراموا.
به اعتقاد وی، مدیریت شهری بهتر است در راستای توسعه سیستم اتوبوسهای برقی «بیآرتی» در همان کریدورهای ویژهای که در تهران موجود است به طور جدی فعالیت کند. این چیزی که قصد دارند به نام تراموا وارد ناوگان حمل و نقل کنند نام آن اتوبوس برقی است نه تراموا.
نظر شما