۲۳ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9263958
T T
۰ نفر
آلبا بار دیگر از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/23 سیاسی.ایران.آلبا تهران- جمعی از سفرا و روسای نمایندگی های کشورهای عضو اتحاد بولیواری موسوم به آلبا با صدور بیانیه ای، بار دیگر از فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سفرای بولیوی، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه و ونزوئلا روز چهارشنبه در نشستی در محل سفارت ونزوئلا در تهران، در بیانیه مشترک خود تصریح کردند: ما بار دیگر حمایت های دولت های خود را از حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در تولید انرژی اتمی و استفاده صلح آمیز از آن اعلام می کنیم.این حق تمامی ملت ها است و در پیمان عدم اشاعه سلاحهای هسته ای نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
اعضای آلبا در بیانیه خود ضمن هشدار نسبت به عواقب گسترده هرگونه تهاجم نظامی علیه ایران، گفت و گو را به عنوان شیوه متمدن، بهترین راه حل مسایل موجود در جهان دانسته اند و تاکید کرده اند که گفت و گو نباید هیچ گاه متوقف شود چرا که مشخصه اصلی رابطه بین ملت های دارای حق حاکمیت در قرن بیست و یکم، اصل گفت و گو می باشد.
آلبا تاکید کرده است که ملت ها و دولت های عضو این اتحادیه معتقدند گفت و گوی صریح برای یافتن راه حل و توافق باید بر توپ و تفنگ غلبه کند.
نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه آلبا در تهران در بیانیه یاد شده همچنین اهداف توطئه گرانه و جنگجویانه دولت آمریکا و متحدانش به ویژه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و تاکید کردند که آنها با عملکردشان سعی دارند فضای خاورمیانه را به فضایی علیه ایران تبدیل کنند.
این بیانیه در روز 14 جولای 2010 برابر با 23 تیرماه 1389 در تهران به امضا رسید.
سیام 9129/ 1723 شماره 020 ساعت 11:26 تمام
۰ نفر