۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9269182
T T
۰ نفر
نمایندگان مجلس و صاحب نظران در آستانه سفر رییس جمهور به نیویورک: احمدی نژاد صدای رسای ملت ایران و ملت های آزاده جهان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/27 سیاسی.نمایندگان.مجلس تهران- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و صاحب نظران مسائل سیاسی با تاکید بر این که رییس جمهوری اسلامی ایران از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی استفاده می کند، تاکید کردند که احمدی نژاد صدای رسای ملت ایران و ملت های آزاده جهان است.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، کارشناسان و صاحب نظران مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگاران سیاسی ایرنا با بیان این که دیپلماسی عمومی احمدی نژاد بر افکار عمومی جهان تاثیر گذاشته است ، خاطرنشان کردند : احمدی نژاد مدافع حقوق ملت های آزاده جهان است.
گفت وگوی خبرنگار سیاسی ایرنا با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و صاحب نظران سیاسی را در پی می خوانید: ** احمدی نژاد به خوبی صدای ایران را به گوش جهانیان می رساند اسماعیلی کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بیان نظرات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: رییس جمهور تا کنون به خوبی از این موقعیت استفاده کرده و صدای ایران را به گوش جهانیان رسانده است.
وی اظهار داشت: برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل موقعیتی برای همه کشورها و سران آنهاست تا بتوانند مطالب خود را به جهانیان ارائه دهند.
وی افزود: رسانه هایی که در دست صهیونیست ها قرار دارند اجازه نمی دهند حقایق به گوش ملت های جهان برسد بنابراین ملتهای آزاده جهان می توانند از این موقعیت برای رساندن حقایق به مردم جهان استفاده کنند.
نماینده مردم تهران اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، گزارشات غیرمنصفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و ضرورت تغییر ساختار سازمان ملل متحد را از جمله مهمترین موضوعاتی برشمرد که رییس جمهور می تواند در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین تاکید کرد: دوران زورگویی و چپاول ملت ها که توسط ابرقدرت ها صورت می گرفت، پایان یافته و دوران بصیرت و آگاهی ملت ها آغاز شده است.
کوثری سخنرانی رییس جمهور را برای کشورهایی که می خواهند مستقل باشند ، بسیار موثر خواند و گفت: امروز مشاهده می کنیم که بسیاری از کشورهای جهان به دنبال دستیابی به استقلال هستند به گونه ای که مشاهده می شود که احمدی نژاد را به دلیل سخنان استکبارستیزانه تشویق می کنند.
**دیپلماسی عمومی احمدی نژاد بر افکار عمومی جهان تاثیر گذاشته است دکتر ' احمد بخشایشی اردستانی ' یک کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک تاکید کرد: دیپلماسی عمومی احمدی نژاد بر افکار عمومی جهان تاثیر گذاشته و موجب تعدیل سیاست های ضد ایرانی شده است.
وی دیپلماسی عمومی رییس جمهور را در سطح منطقه و جهان تاثیرگذار خواند و افزود: می توان گفت امروز ایران در افکار عمومی دنیا نفوذ کرده است و طرح شعارهای مبتنی بر فطرت انسان نظیر اخلاق، عدالت، حقوق بشر و مقابله با تروریسم از سوی رییس جمهور موجب شده تا پیام ایران در افکار عمومی جهان تاثیرگذار باشد و این امر فشار افکار عمومی به سران کشورهای خود جهت تعدیل سیاستهای ضد ایرانی را به دنبال داشته است.
این استاد دانشگاه با بیان این که احمدی نژاد به خوبی راههای نفوذ بر افکار عمومی دنیا را شناخته است تصریح کرد: رییس جمهور از این طریق حرف ملت ایران را به گوش جهانیان می رساند و همچنین معضلات جهانی را پررنگ می کند که از جمله رویکردهای موفق وی در تعامل با جامعه جهانی است.
بخشایشی اردستانی با اشاره به شرکت رییس جمهور در اجلاس آتی سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: موفقیت دیپلماسی عمومی دکتر احمدی نژاد در این است که با بهره گیری از تریبونها و جایگاههای تاثیرگذار در سطح بین المللی، افکار عمومی دنیا را مخاطب قرار می دهد و مباحث منطبق بر فطرت را مطرح می کند که مردم دنیا به خوبی پذیرای این گونه پیامها هستند.
وی افزود: امروز ایران با وجود مخالفت آمریکا از طریق دیپلماسی عمومی جایگاه خود را در سطح جهان ارتقا داده است و امروز اگر از مردم منطقه ای از دنیا درباره قطبهای کنونی جهان سوال کنید می گویند آمریکا و ایران.
این کارشناس مسایل بین المللی خاطرنشان کرد: این وضعیت از آن حکایت دارد که ایران در سطح بین المللی شناسایی شده است و این با وجود همه تلاشهای غرب است که تلاش دارد چهره بدی از کشور ما تصویر کند اما زمانی که افکار عمومی جهان به پیام ملت ایران گوش فرا می دهد این امر محقق نمی شود.
***احمدی نژاد مدافع حقوق ملت های آزاده جهان است زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر احمدی نژاد به نیویورک در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: احمدی نژاد همیشه مدافع حقوق ملت های آزاده جهان بوده است.
وی با بیان اینکه حضور رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل همواره از خبرسازترین و مهم ترین مباحث بوده است، اظهار داشت: تغییر ساختار سازمان ملل متحد به عنوان یک اولویت اساسی در دیدگاه های رییس جمهور می تواند مطرح شود.
وی با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمان ملل خواسته بسیاری از کشورهای جهان است، افزود: شورای امنیت سازمان ملل از پیگری حقوق ملتهای مختلف جهان ناتوان است و لذا همین امر تغییر ساختار سازمان ملل را ضروری تر می کند.
نماینده مردم تهران همچنین با تاکید بر اینکه سازمان ملل نتوانسته به وظایف خود عمل کند، گفت: شورای امنیت قاعدتا منافع قدرتهای جهان را در نظر می گیرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقض حقوق بشر در جهان و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را از جمله موضوعاتی دانست که می تواند توسط رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود.
الهیان همچنین حضور این بار احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به مطرح بودن مذاکرات سازش را بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد.
***احمدی نژاد صدای رسای ملت ایران و ملت های آزاده جهان است 'غلامرضا کرمی 'عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که احمدی نژاد صدای رسای ملت ایران و ملت های آزاده جهان است.
وی گفت: رییس جمهور در سفرهای خود به نیویورک همواره چهره ای تاثیرگذار بودند زیرا همواره مواضع روشن و شفافی را در خصوص مسائل جهان و مواضع ایران اعلام کرده اند.
وی با بیان این که اخبار سفر احمدی نژاد در راس خبرهای دنیا قرار می گیرد ، گفت: این سفر فرصت مناسبی است که رییس جمهور همانند گذشته علیه استکبار جهانی افشاگری کنند و چهره منفور نظام سلطه را به جهانیان نشان دهند.
**حمایت از دولت، حمایت از نظام جمهوری اسلامی است غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در این گفت و گو همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت گفت: امروز تمام دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران را با دولتی که مجری امور است می شناسند بنا بر این رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت می کنند.
وی با بیان این که دولت اسلامی مسئولیت اجرای امور را بر عهده دارد اظهار داشت که امروز دولت در میدان خدمت رسانی به مردم حضور فعالی دارد لذا تقویت دولت ، تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کرمی اظهار داشت که امروز حمایت از دولت، حمایت از نظام جمهوری اسلامی است و تضعیف دولت، تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است.
**احمدی نژاد تاثیر پررنگی بر معادلات جهانی دارد 'مهدی فضایلی ' یک کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به تاثیر پررنگ احمدی نژاد بر معادلات جهانی گفت: حضور رییس جمهور در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک همچنین آثار ارزشمندی برای کشور به همراه داشته است.
وی تحرک بالای سیاسی در صحنه بین المللی را یکی از ویژگی های مهم سیاست خارجی در دولتهای نهم و دهم دانست و افزود: نقش رییس جمهور در این زمینه بسیار پررنگ و تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: حضور هرساله احمدی نژاد در نشست های سازمان ملل فرصت مناسبی را برای طرح مواضع جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق ملت ایران را فراهم آورده و این مواضع از تریبونی جهانی به گوش دولتمردان کشورهای مختلف و افکار عمومی دنیا رسیده است.
این کارشناس مسایل سیاسی همچنین اظهار داشت: در کنار سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، رویدادهای مهم تری نظیر حضور در دانشگاه کلمبیا را شاهد بوده ایم که گاه در جریان سازی و تاثیر بر افکار عمومی تاثیرگذارتر از صحن سازمان ملل عمل کرده است.
وی با بیان این که حضور پررنگ رییس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک به تصحیح تصویر جهان از کشورمان می انجامد چرا که تصویر ذهنی افکار عمومی دنیا از ایران، تصویری است که رسانه های بین المللی به طور مستمر و در طول سال به مخاطبان خود ارایه می دهند.
فضایلی تاکید کرد: برای ارایه تصویر صحیح از جمهوری اسلامی ایران ناگزیر از داشتن رسانه های بین المللی هستیم که در کنار دیپلماسی عمومی، حصول منافع ملی را تسهیل کنند.
وی تصریح کرد : هم اکنون برخی شبکه های بین المللی از جمله پرس تی وی و العالم فعالیت دارند اما این کافی نیست و لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه انجام شود.
***احمدی نژاد از تریبون های بین المللی به خوبی استفاده می کند حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رییس جمهور تاکنون از تریبون های بین المللی به خوبی استفاده کرده است، گفت: احمدی نژاد با حضور خوب خود در مجمع عمومی سازمان ملل به تبیین مواضع اصولی ایران می پردازد.
وی اظهار داشت: سفر رییس جمهور به نیویورک در این مقطع با توجه به شرایط خاص بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: تحریم های اعمال شده علیه ایران، سوزاندن قرآن کریم و مذاکرات سازش از جمله مسائلی است که شرایط را برای استفاده خوب از تریبون جهانی مجمع عمومی سازمان ملل برای ما فراهم کرده است.
نماینده مردم نیشابور همچنین گفت: احمدی نژاد در سخنرانی خود می تواند به موضوعاتی همچون نظام ناعادلانه بین المللی ، نظام های پولی، مالی ، بانک جهانی ، دادگاه های بین المللی و حقوق بشری که امروز در اختیار نظام سلطه هستند اشاره کند و مردم آمریکا را در جریان این ناعدالتی ها که توسط شماره 073 ساعت 15:54 تمام
۰ نفر