۲ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9395702
T T
۰ نفر
نظرسنجی: دیدگاه مثبت ژاپنی ها به آمریکا، کاهش یافته است ......................................................
توکیو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/07/86 خارجی.ژاپن.نظرسنجی.آمریکا.سیاسی.
جدیدترین نظرسنجی روزنامه "یومیوری"، پرشمارگانترین روزنامه ژاپن نشان می دهد، با آنکه آمریکا هنوز در رده نخست کشورهایی است که ژاپنی ها نسبت به آن دیدگاه خوبی دارند، اما میزان آن کاهش یافته است.
به گزارش روز دوشنبه روزنامه یومیوری، در این نظرسنجی 66 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی گفته اند که دیدگاه خوبی نسبت به آمریکا در ذهن آنها وجود دارد که این میزان نشان دهنده چهار درصد کاهش نسبت به نظرسنجی پیشین است.
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، میزان ژاپنی هایی که دیدگاه آنها نسبت به آمریکا بد می باشد نیز با چهار درصد افزایش نسبت به نظرسنجی پیشین، به 29 درصد رسیده است.
62 درصداز پاسخ دهندگان ژاپنی دیدگاه بدی نسبت به روسیه به عنوان دومین ابرقدرت جهان در ذهن خود دارند، که این رقم نسبت به نظرسنجی پیشین پنج درصد افزایش یافته است.
در این نظرسنجی، 27 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی گفته اند، دیدگاه خوبی نسبت به روسیه دارند که این رقم نسبت به نظرسنجی پیشین سه درصد کمتر شده است.
این نظرسنجی نشان می دهد، آمریکا هنوز در رده نخست کشورهایی است که شهروندان ژاپنی تصور می کنند رابطه اقتصادی با آن برایشان سودآور است.
در این نظرسنجی، 4/67 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی گفته اند، رابطه اقتصادی با آمریکا یکی از مهمترین روابط اقتصادی ژاپن با کشورهای خارجی است.
بر پایه این نظرسنجی، چین پس از آمریکا، با 6/62 درصد در رده دوم کشورهایی است که پاسخ دهندگان ژاپنی روابط اقتصادی با آن را مهم ارزیابی می کنند.
از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داده است که فقط 4/9 درصد از شهروندان ژاپنی، رابطه اقتصادی با کشورهای خاورمیانه را مهم می دانند.
یومیوری این نظرسنجی را از سه هزار ژاپنی بالغ در سراسر کشور به شیوه مصاحبه انجام داده است.
شبس/آساق/2/2110/280/1500/1460 شماره 012 ساعت 07:42 تمام
۰ نفر