۲۷ خرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9509664
T T
۰ نفر
نهمین انتخاب/ اخبار آغاز شمارش آرا در شهرستانها (1) # بوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/84 داخلی.سیاسی.انتخابات84. *** * بوشهر *مسوول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستادانتخابات استان بوشهر گفت: باپایان زمان رای گیری نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شمارش آرا در شعبه اخذ رای این استان آغاز شد. "اسماعیل کاظمی" افزود : انتخابات در 549 شعبه اخذ رای استان بوشهر با شور و نشاط خوب وباسلامت کامل برگزار شد.
وی اظهارداشت:حضورمردم در پای صندوق های اخذ رای در ساعات پایانی رای گیری بدلیل مطلوب شدن وضعیت هوا چشمگیر بود بطوریکه صف های طویل در شعب اخذ رای ایجاد شده بود.این مقام مسوول تصریح کرد: شمار زیادی از واجدین شرایط رای که تا ساعت مقررموفق به رای دادن نشده اند و در شعب حضور دارند براساس قانون رای گیری ازآنان انجام می شود.کاظمی گفت: در این دوره از انتخابات 594 هزارو 907 نفراز جمعیت استان بوشهر واجدشرایط رای بودند. *** * شیراز *رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: با پایان یافتن مهلت قانونی اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری ، کار اخذ رای در شعب مختلف استان فارس نیز پایان یافت.فرج الله خبیر گفت:هرکدام از شعب اخذ رای که هنوز با جمعیت مراجعه کننده رو برو است موظفند تا آخرین فردحاضر در شعبه کار اخذ رای را انجام دهند.وی اظهار داشت:شعب اخذ رای اکنون درهای خود را بسته اند و برخی از شعب که مراجعه کننده ندارند کارشمارش آرا را آغاز کرده اند.معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس افزود: مسوولان شعب موظفند تا پایان مرحله شمارش آرا در شعب اخذ رای حاضر باشند و بر نحوه شمارش آرانظارت کامل کنند.در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان فارس دو هزار و 350 شعبه اخذ رای آرای مردم راجمع آوری کردند.از مجموع دو هزار و 350 شعبه ثابت و سیار اخذ رای در 24 شهرستان استان فارس یک هزار و 158 شعبه شهری و یک هزار و 192 شعبه روستایی است.علاوه بر نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برای انتخاب یک نماینده درحوزه شیراز جمعه برگزار شد.شیراز چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در هفتمین دوره انتخابات مجلس این نمایندگان برگزیده شدند اما به علت فقدان غلامحسین محب در حادثه تصادف رانندگی یک کرسی نمایندگی فارس در مجلس خالی ماند. *** * تبریز *انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در استان آذربایجان شرقی مقارن سـاعت 23 امشب / جمعه/ همزمان با سراسر کشور با سلامت کامل به اتمام رسید.
از جمعیت بیش از 5/3 میلیون نفری آذربایجان شرقی، دو میلیون و 756 هزار و 36 نفر برای شرکت درانتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری واجد شرایـط رای دادن بودند که از این افراد 363 هزار و 249نفررا رای اولی هاتشکیل می دهند. برای انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری یکهزار و 851 شعبه ثابــت و 755 شعبه سیار در 19 حوزه اصلی و23 حوزه فرعی پیش بینی شده بود. امروز همزمان با برگزاری نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مـــرند و جلفا نیز برگزار شد.
*** * نوشهر *فرماندار نوشهر گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد که بیش از 70 درصد واجدین شرایط رای دادن درانتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان شرکت کرده اند."سید قدیر رضایی"استقبال شهروندان ازاین انتخابات را بسیار مطلوب دانست و افزود : به علت استقبال پرشور مردم در چندین شعب اخذ رای تعرفه ها تمام شد که نسبت به تامین مجدد آن اقدام شد.وی ادامه داد: در چند شعبه به ویژه در مرکز شهر نوشهر صندوقهای اخذ رای نیز پرشده بودکه صندوق جدید برای این شعبه ها ارسال شد.وی اظهار داشت: در بخش کجور نوشهر نیز حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با انتخابات گذشته 20 درصد بیشتر گزارش شده است.90 هزار نفر در نوشهر در غرب مازندران واجد شرایط رای دادن هستند.
*** * تهران بزرک *انتخابات پس ازچهارده ساعت تمام تلاش بی دریغ برگزارکنندگان و حضور پر شور و با شعور و به یاد ماندنی مردم از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد در پای صندوق های شلوغ رای به پایان رسید.اینک، فقط صندوق ها هستند که مشخص می کنند چه کسی می تواندسکاندارهدایت اموراجرایی ایران در یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری را به عهده بگیرد.بسیاری ازمردم نیز امشب رابااین دغدغه به خواب فرو می روند که آیا نامزدموردنظرآنان از صندوق های رای بیرون خواهد آمد یاخیر؟رییس جمهوری آینده هرکدام از هفت کاندیدای تعیین شده که باشد، خدمتگزار مردم خواهد بود و جامعه نیز باید با ثبت دقیق وعده ها و وعیدها و سخنرانی رییس جمهور آینده سفره مطالبات خود را در چهار ساله آینده در پیش روی وی به زیبایی پهن کند. *** * سنندج *باپایان یافتن کار رای گیری نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کردستان، کارشمارش آرا در این استان آغاز شد. زمان رای گیری انتخابات که همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح جمعه در کردستان آغاز شده بود، بعد از گذشت 14 ساعت خاتمه یافت.با وجود پایان مهلت قانونی رای گیری، ستاد انتخابات کردستان اعلام کرد، شعب اخذ رای موظفندبرای اخذ رای افرادی که در محل شعب حاضر هستند به کار خود ادامه دهند.یک هزارو 16 شعبه اخذ رای شهری و روستایی آرای مردم استان کردستان را جمع آوری کردند.یک میلیون و 64 هزار و 122 نفرازجمعیت استان کردستان واجد شرایط رای دادن درنهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می باشند. *** * همدان * مسوول کمیته اطلاعرسانی ستادانتخابات استان همدان گفت : با پایان یافتن زمان انتخابات ریاست جمهوری ، کار شمارش آرا در این استان آغاز شد.
"احسان شهابی"افزود:مسوولان شعبه های اخذرای موظفند حتی پس از پایان زمان رای گیری ، نسبت به اخذ رای از کسانی که در شعبه ها حضور دارند اقدام کنند.
وی گفت : نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یکهزار و 163 شعبه اخذ رای در همدان انجام شد.وی افزود:21هزار عامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در این استان را بر عهده داشتند. *** * مراغه *کارشمارش آرای مردم مراغه با رسیدن اولین صندوق از روستای آغاجری از توابع بخش مرکزی این شهرستان به ستاد انتخابات فرمانداری مراغه آغاز شد.فرماندار مراغه گفت نتایج قطعی شمارش آرای مردم این شهرستان به احتمال قوی تاقبل از ظهر شنبه پایان می یابد.علیار راستگو پیش بینی کرد که بیش از 70درصدازجمعیت واجدشرایط این شهرستان دراین دوره ازانتخابات شرکت کرده اند.
او در عین حال اعلام نتیجه قطعی را به فردا و پس از پایان شمارش آرا موکول کرد.وی افزود151 هزارتعرفه قبل ازشروع رای گیری به 160 حوزه در این شهرستان ارسال شده بود که بعدها به لحاظ پایان تعرفه ها در بعضی از شعبه ها 15 هزار تعرفه دیگر ارسال شد. *** * اهواز * جانشین مدیر کل اموراجتماعی و انتخابات استان خوزستان گفت: با پایان یافتن انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری کشور، کارشمارش آرا درشعب اخذ رای این استان آغازشد."مهرداد مخمل زاده"گفت : بااعلام ساعت 23 ازسوی ستاد انتخابات کشور به عنوان ساعت پایانی اخذ رای درکشور کار رای گیری در کلیه شعب خوزستان به اتمام رسید.وی گفت : باپایان یافتن کار رای گیری در شعب اخذ رای استان خوزستان ، درب مراکز رای گیری بسته شد و رای مردم حاضر درشعب با دعوت از آنها به داخل شعب اخذ شد. مخمل زاده یادآورشد: کارشمارش آرا درشعب به طور دستی توسط هیات اجرایی و نظارت انجام و پس از صورتجلسه از طریق ستادهای انتخاباتی شهرستان هابه ستادانتخابات کشور تحویل می شود.
*** (1647)
۰ نفر