راننده تراکتور تا دختران کونگ‌فوکار اردبیلی پای صندوق‌های رای

اردبیل - ایرنا - انتخابات مختص همه است و از جلوه‌های ویژه حضور متنوع اقشار مردمی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان اردبیل، حضور رانندگان تراکتور و دختران کونگ‌فوکار است که مشاهده این قبیل چهره‌ها شور ویژه‌ای در دیگران می‌آفریند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، خبرهای خاصی امروز از شعب اخذ آرا استان اردبیل به گوش می‌رسد، به عنوان مثال شهروندی که با پای گچ گرفته و با زحمت توانسته است خود را به یکی از شعب اخذ رای برساند یا مادر سالخورده‌ای که به اصرار و با کمک نوه‌هایش به نزدیک‌ترین شعبه رای رجوع کرده ، جالب توجه است.

در یکی از شعب انتخابات ریاست جمهوری در اردبیل، چند نفر با تراکتور خود را به شعب اخذ آرا رسانده و شناسنامه‌های خود را بالا گرفته و در صف ایستاده‌اند تا آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند و لبخندی که بر چهره آنها شکوفا می‌شود، طور دیگری است.

یکی از تراکتور سواران که گویا در مزارع روستاهای اطراف اردبیل به کشت و زرع مشغول است، اصرار داشت زودتر رای بدهد و اگر شده، از حاضران در صف اجازه بگیرد و به صندوق رای نزدیک‌تر باشد تا به محض دادن رای ، به سر کار و زندگی خویش برگردد.

از او پرسیدم چه اصراری به رای دادن در این ساعات دارد، می‌توانست عصر یا غروب به شعبه مراجعه کند؛ پاسخ داد که تا غروب باید سر کار باشد و از سوی دیگر دوست ندارد در ازدحام جمعیت به صف بایستد و رای خود را به ساعات پایانی موکول کند.

راننده تراکتور تا دختران کونگ‌فوکار اردبیلی پای صندوق‌های رای

جمعی از دختران کونگ فوکار اردبیلی نیز با کمربندهای متنوع در یکی از شعب رای حاضر شدند و رای دادند، آنها که از رای اولی‌ها بودند شوق خاصی از حضور در این ضیافت سیاسی داشتند و از اینکه با لباس مبدل رزمی در این آیین خاضر شده بودند اظهار خرسندی می‌کردند.

شعبات و محل‌های اخذ آرا نیز در این دوره، متنوع است و فقط به مدارس و مساجد مختص نیست ، به عنوان مثال در هشت باب کتابخانه عمومی استان اردبیل نیز مردم مشغول دادن رای هستند و بر اساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، هشت باب از کتابخانه‌ها در گستره این استان به عنوان شعبه اخذ رای فعال است و ۴۲ نفر از کارکنان این اداره کل نیز از عوامل اجرایی صندوق های آرا هستند.

ستاد انتخابات استان اردبیل اعلام کرد: در این دوره یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذر رای در سطح استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۶۱۰ شعبه در شهرستان‌ها و ۷۶۵ شعبه در روستاها مستقر می‌شود که از این تعداد ۹۲۸ شعبه ثابت و ۴۴۷ شعبه سیار خواهد بود.

واجدین شرایطی که به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که در این راستا در سطح استان ۵۱ هزار رای اولی واجد شرایط رای دادن هستند.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha