۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9603306
T T
۰ نفر
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 20 کتاب جدید در نمایشگاه کتاب عرضه می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/13 فرهنگی.حوزه و دانشگاه.نمایشگاه بین المللی کتاب تهران.سلطانی تهران - رئیس اداره چاپ و انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از عرضه تمامی آثار منتشره این پژوهشگاه به همراه 20 عنوان کتاب جدید، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، حسن سلطانی ، تعداد آثار عرضه شده در نمایشگاه بیست و چهارم را بیش از 130 عنوان ذکر کرد و گفت: تمامی کتاب های این انتشارات مبتنی بر رویکرد بومی و اسلامی به علوم انسانی و در قلمرو علم دینی است که توسط محققان وپژوهشگران پژوهشگاه تالیف شده است.
وی با اشاره به تولید و توسعه علم دینی و بازنگری در علوم انسانی با رویکرد اسلامی به عنوان رسالت اصلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، چاپ و انتشار نتایج تحقیق و پژوهش در این زمینه را از مهم ترین بخش های روند تولید علم دینی دانست.
وی ، موضوع کتاب های منتشره در انتشارات پژوهشگاه را اقتصاد، تاریخ، حقوق ، فلسفه علوم انسانی، فلسفه و کلام، روان شناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مدیریت و علوم قرآنی عنوان کرد.
سلطانی با اشاره به چاپ و انتشار 20 عنوان کتاب جدید و20 شماره از نشریات علمی- تخصصی و علمی- پژوهشی در فاصله نمایشگاه سال گذشته تا نمایشگاه امسال افزود: علاوه بر این تعداد، در یک سال گذشته بالغ بر 41 عنوان کتاب تجدید چاپ شده اند که در این نمایشگاه در معرض نمایش و فروش قرار خواهد گرفت.
وی ، 5 نشریه علمی منتشر شده از سوی پژوهشگاه را فصلنامه علمی- پژوهشی روش شناسی علوم انسانی، دوفصلنامه علمی- تخصصی مطالعات اسلام و روان شناسی، دوفصلنامه علمی- پژوهشی جستارهای اقتصادی، دوفصلنامه علمی- تخصصی اسلام و علوم اجتماعی و دوفصلنامه علمی-پژوهشی تربیت اسلامی، برشمرد که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.
وی همچنین ارائه لوح فشرده فصلنامه روش شناسی علوم انسانی را به عنوان اولین تجربه نشر الکترونیک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معرفی کرد و گفت: این لوح فشرده در غرفه انتشارات این پژوهشگاه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
به گفته ی سلطانی ، اطلاعات بیشتر درباره این آثار در سایت اینترنتی پژوهشگاه به آدرس ir.ac.rihu.www قابل دسترسی است.
وی از اساتید ،محققان ، طلاب ودانشجویان حوزه ودانشگاه برای بازدید از غرفه انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، واقع در بخش ناشران دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به نشانی سالن 20 قسمت B غرفه 34 دعوت کرد.
این مقام مسئول پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته از رشد کمی و کیفی قابل قبولی برخوردار بوده و حضور ناشران مطرح داخلی و خارجی باعث رونق هرچه بیشتر آن و دسترسی علاقه مندان به کتاب های روز ایران و جهان باشد.
بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره ) تهران گشایش خواهد یافت.
این نمایشگاه تا 24 اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه مندان به کتاب خواهد بود.
فراهنگ 1588**1540** شماره 024 ساعت 12:00 تمام
۰ نفر