۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9624710
T T
۰ نفر
مصرف کمتر نوشیدنی های شیرین به کاهش فشار خون کمک می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/05 علمی آموزشی.پزشکی.فشار خون تهران- یک مطالعه نشان می دهد که نوشیدن کمتر نوشیدنی های شیرین می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، لیوی چن از دانشگاه لویسیانا، گفت: نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین شده و مصرف قند، یک راهکار مهم غذایی برای کم کردن فشار خون و کاهش سایر بیماری های مرتبط با فشار خون است طبق ارزیابی های انجام شده ، کاهش فشار سیستولیک خون به اندازه سه میلی لیتر جیوه ، مرگ و میر ناشی از سکته مغزی را تا 8 درصد و تلفات ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا پنج درصد کاهش می دهد.
وی افزود: با کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین شده به اندازه متوسط دو وعده در روز می توان فشار سیستولیک خون را کاهش داد.
مطالعاتی که پیش از این انجام شده بودند، نشان داده اند که مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین شده خطر ابتلا به چاقی، سندرم متابولیک و دیابت نوع دو را افزایش می دهد اما تاثیر نوشیدنی های شیرین شده بر فشار خون بررسی نشده بود.
محققان نوشتند: این مطالعه نشان داد که مصرف کمتر نوشیدنی های شیرین شده کاهش فشار سیستولیک و دیاستولیک را به دنبال دارد.
در این مطالعه نوشیدنی های شیرین شده به نوشیدنی هایی گفته می شوند که با شکر یا شربت ذرت غنی از فروکتوز شیرین شده اند مانند نوشیدنی های غیر الکلی، آب میوه ها، لیموناد. این مطالعه نوشیدنی های رژیمی را در برنمی گرفت.
این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا به نام Circulation منتشر شده است.
شماره 072 ساعت 15:56 تمام
۰ نفر