۱۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9641584
T T
۰ نفر
تنور جشنواره فجر در سینمای رسانه های جمعی داغ شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/19 فرهنگی.هنر 89.فجر 89 تهران - تماشای آثار حاضر در جشنواره بیست و نهم در سینمای رسانه های جمعی از روز سوم جذاب و با گمانه زنی هایی برای عیار سنجی سایر فیلم در روزهای باقیمانده جشنواره همرا شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این روز فیلم های قصه داود و قمریساخته آیدا پناهنده ، سیزده 59 ساخته سامان سالور، آفریقا به کارگردانی هومن سیدی، ورود آقایان ممنوع ساخته رامبد جوان، فرزند صبح به کارگردانی بهروز افخمی و مرهم از علیرضا داودنژاد به نمایش گذاشته شد و نظرات متفاوتی را برانگیخت.
قصه داود و قمری یکی از فیلم های ویدیویی جشنواره امسال است که با روایت قصه ای ساده و به تعبیر کارگردانش یادآور مثل معروف روزی را خدا می دهد، در ذهن مخاطب تداعی کرد.
هرچند قرار گرفتن کیانوش عیاری به عنوان تهیه کننده در شناسنامه فیلم داود و قمری، سطح این اثر را در مقایسه با سیار آثار تلویزیونی حاضر در جشنواره متمایز می کند.
فیلم سیزده 59 ساخته سامان سالور با مضمون دفاع مقدسی، حکایت دیگری داشت و به عقیده بسیاری از منتقدان ونویسندگان سینمایی در ردیف بهترین های آثار حاضر در جشنواره امسال قرار دارد.
اثری خوش ساخت با فیلمنامه ای سنجیده و استاندارد که کارگردانی مناسب و چینش عوامل حرفه ای بر توفیق آن افزوده است.
پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی و جمشید مشایخی در این فیلم سیزده 59 ایفای نقش کردند.
حضور سردار برومند در نقطه ای مرتفع و دور از شهر نمادی از اقتدار و بزرگی روح کسانی است که در دوران دفاع مقدس رنج کشیده و زخم خورده اند و نسل جدید می تواند به آنها تکیه کند.
هومن سیدی که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته شده است ، فیلم های کوتاه بسیاری را کارگردانی کرده و فیلمساز کاملا بی تجربه ای به حساب نمی آید.
آفریقا نخستین ساخته بلند این کارگردان - بازیگر است که به صورت ویدیویی ساخته شده و برای نمایش در سینماها به اثر 35 میلیمتری تبدیل شده است.
فیلم آغاز خوبی داشته که نقش تدوین و موسیقی در آن مشهود است، اما با پیشرفت داستان، کیفیت کار پایین آمده و بازی های تکنیکی فیلمساز و شکست های زمانی داستان دردی را از آن دوا نمی کند.
در این میان بازی شهاب حسینی در نقش شهاب و امیر جدیدی در نقش کسری از نقاط قوت فیلم آفریقاست.
فیلم ورود آقایان ممنوع ساخته رامبد جوان از معدود کمدی های بخش مسابقه است که در ایجاد اوقات خنده برای مخاطب خوب عمل کرده بی آنکه به ورطه لودگی بیفتد.
حضور معلم مرد شیمی در دبیرستانی که ورود مردها به آن ممنوع است، فضا را برای خلق یک کمدی موقعیت تماشایی فراهم کرده و تضاد میان معلم و مدیر سخت گیر مدرسه آن را به اوج می رساند.
بازی رضا عطاران در کنار حضور غافلگیرکننده ویشکا آسایش در نقشی به شدت متفاوت کیفیت والایی به فیلم بخشیده که در این میان هدایت جوان در کسوت کارگردان، بی تاثیر نبوده است.
اما ستاره فیلم جدید جوان، پیمان قاسم خانی فیلمنامه نویس ورو آقایان ممنوع، است.
اما جنجالی ترین ترین فیلم روز سوم فیلم فرزند صبح ساخته بهروز افخمی است که کمتر انتظارات را برآورده ساخت. فیلم، روایتگر دوران زندگی امام (ره ) از کودکی تا میانسالی است.
افخمی کودکی ایشان را مدنظر قرار داده و حوادث این دوران را به تصویر کشیده که اتفاقا فراز و نشیب های بسیاری هم داشته است. اما فیلم خالی از شور و حالی بوده که می بایست در آن وجود داشته باشد.
ریتم کند فیلم موجبات خستگی تماشاگر را فراهم آورده و پیام حق طلبی و ظلم ستیزی حضرت امام خمینی (ره ) را به طور کامل به تماشاگران منتقل نمی کند.
مرهم ساخته علیرضا داودنژاد اثری تکان دهنده و بسیار تاثیرگذار در رابطه با معضل اعتیاد است که این روزها اکثریت کشورهای جهان با آن دست به گریبانند.
داودنژاد برای روایت داستان خود از شیوه قدیمی خود مبتنی بر استفاده از افراد خانواده اش در جلوی دوربین بهره گرفته و نتیجه درخشانی از آن گرفته است.
فراهنگ ** 1788 ** شماره 042 ساعت 13:42 تمام
۰ نفر