۱۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9643590
T T
۰ نفر
نویسنده کتابچریک چمران: تداوم راه شهدا را وظیفه و رسالت تاریخی خود می دانم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/10 فرهنگی.ادبیات.کتاب تهران- نویسنده کتاب چریک چمران نوشتن این کتاب را رسالت ملی و تاریخی خود دانست و گفت:هدف من از نگارش این کتاب تداوم راه شهدا و مبارزات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و ثبت آن در تاریخ بود.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،علی باقری نویسنده کتاب چریک چمران صبح امروز (سه شنبه ) در مراسم رونمایی از این کتاب در فرهنگسرای رسانه اظهار داشت:از لحظه نگارش این کتاب تا زمانی که آن را به پایان رساندم ،تمام دغدغه و تلاشم این بود که این اثر شایسته جایگاه و منزلت قهرمانان و مدافعان میهن عزیزمان باشد.
وی خود را راوی خاطرات مردانی دانست که پرچم تشیع را برافراشته اند و با فدا کردن جان خویش، دوام و بقای این سرزمین را رقم زدند.
نویسنده کتاب چریک چمران افزود: من برای نوشتن این کتاب به ائمه اطهار و بخصوص امام رضا(ع) متوسل شدم و پس از پایان نگارش و جمع آوری خاطرات نیز به خاطر باور قلبی ام، اوراق کتاب را برای تبرک به حرم امام هشتم (ع) بردم باقری درباره این اثر بیان داشت: این کتاب خاطرات مقصود حیدری از رزمندگان و مدافعان خرمشهر و تلاشی برای معرفی قهرمانان سرزمین مادری و رشادت های آنها است.
باقری گفت: نگارش این کتاب باعث شد من جنگ را با پوست، گوشت و تمام وجودم لمس کنم.
وی خاطرنشان کرد: من در سطر سطر این کتاب با رزمندگان و قهرمانان مدافع کشور زندگی کردم، خندیدم و اشک ریختم و در مواردی در مقابل رشادت ها و دلاورمردی های آنها به سجده افتادم.
این نویسنده همچنین از دفتر نشر آثار دفاع مقدس خواست که با فراهم کردن تمهیدات لازم برای توزیع و فروش آثار حوزه دفاع مقدس، زمینه آشنایی جوانان با گوشه هایی از مقاومت و بزرگی مردان و زنان این سرزمین را فراهم کنند.
باقری در بخشی از سخنانش عنوان کرد: ارتباط مداوم با راوی داستان مرا چنان مجذوب ویژگی های شخصیتی وی کرد که برای زندگی مکانی، در نزدیکی محل زندگی حیدری را انتخاب کرده ام.
کتاب های چریک چمران نوشته علی باقری، باغ سوخته نوشته علیرضا پوربزرگ وافی و دلتنگی های سربازان توپ نوشته مهرداد طاهری سه عنوان کتابی بودند که صبح امروز طی مراسمی در فرهنگسرای رسانه رونمایی شدند.
دو کتاب چریک چمران و باغ سوخته در قالب خاطره تدوین شده اند و دلتنگی های سربازان توپ قالبی داستانی دارد.
تعدادی از مقامات لشکری و کشوری، ناشران و نویسندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.
فراهنگ 1588**9173** شماره 019 ساعت 13:24 تمام
۰ نفر