۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9706625
T T
۰ نفر
بیست و یکمین سالگرد شهید محمود کاوه یازدهم شهریور ماه برگزار می شود ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/86 داخلی.اجتماعی.یادبود.شهید کاوه.
بیست و یکمین سالگرد شهادت شهید "محمود کاوه" روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه جاری با حضور مسوولان کشوری و لشگری و جمعی از همرزمان این شهید در تالار بزرک وزارت کشور برگزار می شود.
این مراسم را که زمان برگزاری آن 30/16 تا 19 اعلام شده، موسسه فرهنگی شهید کاوه برنامه ریزی کرده است.
قائم مقام بنیاد شهید کاوه روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت:پیش از برگزاری این مراسم نیز از تمثال شهید کاوه در بلواری که به نام این شهید در تهران نام گذاری شده، پرده برداری می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "علی سلامی" زمان دقیق پرده برداری از تمثال شهید کاوه را که به ابعاد 15 در 20 متر آماده شده، ساعت 10 صبح اعلام کرد.
وی از شهردار تهران،فرمانده ناجا و تعدادی از همرزمان شهید کاوه به عنوان سخنرانان مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالگرد شهادت این شهید نام برد.
سلامی همچنین از انتشار پنج جلد کتاب، فیلم نامه سینمایی و لوحهای فشرده از خاطرات همرزمان شهید کاوه همزمان با برزگداشت این شهید خبر داد.
وی گفت: دو کلیپ از شهید کاوه هم از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش های انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی تهیه شده که در روزهای آینده از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود.
شهید محمود کاوه فرمانده تیپ 55 ویژه شهدا در مناطق عملیاتی کردستان بود.
وی در سال 1345 در شهر مشهد دیده به جهان گشود و تنها فرزند پسر یک خانواده هفت نفره بود.
مقام معظم رهبری پس از شهادت محمود فرموده بودند:او بی پروا و بی باک بود و او روزی شاگرد ما بود و امروز استاد ما است.
اجتمام/1708/1654 شماره 035 ساعت 12:53 تمام
۰ نفر