۱۲ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9891160
T T
۰ نفر
نماینده فیلا: کشتی ایران از قطب های مهم رشته فرنگی و آزاد جهان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/12 ورزش.کشتی فرنگی.یادگارامام.قم قم- نماینده فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره ) در قم ، گفت: کشتی ایران چه در رشته فرنگی و چه در رشته آزاد در سطح اول جهان قرار دارد.
لوان الکساندروف از کشور بلغارستان درپایان این دوره از مسابقات در گفت و گو ی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: در صحنه رقابتهای بین المللی تیم های بزرگ دنیا در برابر تیم ملی ایران احساس خطر می کنند و هر سالروند رشد ایران در کشتی روبه رو به افزایش است.
وی اظهار داشت: مسابقات بین المللی کشتی فرنگی یادگار امام ( ره ) فرصت مناسبی برای محک زدن ملی پوشان ، ارزیابی تیم های کشورهای مختلف و رویارویی قهرمانان جهانی و المپیک بود، ضمن اینکه قدرت کشتی ایران به خوبی نمایان شد.
نماینده فیلا از فدراسیون کشتی ایران خواست همانگونه که از نظر سازماندهی وسخت افزاری مسابقات کشتی در سطح بالایی برخوردار است از نظرفنی نیز داورانی متناسب با پیکارهای حساس انتخاب نماید.
وی اظهار داشت: متاسفانه در این مسابقات برخی داوران با قوانین جدید آشنا نبودند و اشتباهات آنها باعث تضییع حقوق برخی از کشتی گیران شد.
وی تصریح کرد: در این مسابقه بر خلاف سال های گذشته قوانین جدیدی در کشتی اجرا شد و ما شاهد یک کشتی جدیدی به صورت عملی بودیم.
الکساندروف خاطرنشان کرد: سطح مسابقات از نظر کیفی و کمی بسیار بالا بود و خوشحالم که به عنوان نماینده فیلا در این رقابت ها شرکت نمودم.
وی تصریح کرد: باید قدراسیون کشتی ایران در آستانه این رقابتها، قوانین جدید را به کشتی گیران و داوران منتقل نماید.
نماینده فیلا در پایان گفت : در این رقابتها تنها در موضوع داوری چند مورد اشتباه وجود داشت وگرنه در سایر موارد شاهد برگزاری مطلوب آن بودیم .ک/3 7401 /536 1592 شماره 001 ساعت 00:07 تمام
۰ نفر