۱ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9894143
T T
۰ نفر
داور بین المللی تکواندو : امیدوارم قضاوت های عادلانه ای را شاهد باشیم .............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/02/86 داخلی.ورزشی.تکواندو داور بین المللی تکواندو ایران گفت: با توجه به اینکه فدراسیون بین- المللی تکواندو، امسال را " سال برگزاری مسابقات جوانمردانه" اعلام کرده، امیدواریم رقابتهای عادلانه ای را در مسابقات جهانی پکن شاهد باشیم.
"محمدامین نامجو" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به مشکلاتی که در سطح قضاوت در مسابقات مختلف تکواندو پیش آمده و از طرفی به علت اینکه تکواندو ، جزو رشته های المپیکی است، با تدبیری برای انجام قضاوت های عادلانه دراین مساباقت اندیشه شود.
وی افزود: به همین علت فدراسیون بین المللی تکواندو برای قضاوت در مسابقات قهرمانی جهانی از داورانی که در دوره های قبلی مسابقات به عنوان بهترین داوران انتخاب شده اند، دعوت کرده که من و مجتبی نظم ده نیز جزو آنها هستیم.
نامجو ادامه داد: از طرفی امسال برای اولین بار قبل از مسابقات سه روز کلاس هماهنگی داوران برگزار می شود که یقینا تاثیر بسزایی در امر قضاوت خوب داوران خواهدداشت و برای هماهنگی و افزایش سطح فنی آنها موثر است.
داور بین المللی کشورمان در خصوص سطح تکواندو ایران گفت: تکواندو کشورمان در سطح استاندارهای بسیار بالایی است و گاها نسبت به کره جنوبی هم به لحاظ فنی بالاتر بوده است.
وی افزود: متاسفانه در اکثر مسابقات تکواندو ایران با ناداوریها روبرو شده و ازنظر گرفتن امتیاز و مدال دور مانده ولی این امر مانعی برای پایین بودن سطح فنی بازیکنان آن نیست.
وی تاکید کرد:تکواندوکاران کشورمان در بیشتر میادین برتری خود را حتی به کره ای ها نشان دادند و به گفته اکثر مربیان وداوران سایر کشورها، تکواندو ایران حرف اول رامی زند واز استانداردهای بالایی برخوردار است.
نامجو اظهارداشت: جوانان ما، مربیان و مسوولان فدراسیون برنامه ریزی خوب و منسجمی برای کسب عنوان قهرمانی جهان دارند و باتوجه به حساسیت مسابقات جهانی پکن و حضورکشورهای بسیار دراین مسابقات، امیدوارم سکوی خوبی را در این دوره کسب کنیم.
داور تکواندو کشورمان بااشاره به برگزاری دوره اخیر انتخاب مدرسین داوری در کشور گفت: اینگونه دوره ها برای آینده تکواندو ایران بسیار موثر است و نقش بسزایی در تربیت مدرسان این رشته دارد.
ورزشی. 1588/1521 شماره 011 ساعت 18:10 تمام انتهای پیام M01.10-18-42
۰ نفر