اصفهان - ايرنا - همايش تجليل از 'اسوه هاي صبوري ' به ياد بيش از 17 هزار ايراني شهيد و قرباني ترور، با هدف هم افزايي جهاني براي مقابله با تروريسم در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، در اين همايش که جمعه شب به مناسبت روز جهاني يادبود و گراميداشت قربانيان ترور در استان اصفهان و کشور در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن بررسي و چگونگي تلاش جمعي براي مقابله با تروريسم ، از خانواده هاي شهداي ترور تجليل کردند.

از مجموع 17 هزار قرباني ترور در کشور حدود 800 شهيد ترور مربوط به اصفهان است و اين استان يکي از فربانيان بزرگ تروريسم در ايران محسوب مي شود.

در تقويم جهاني 19 اوت به عنوان روز بين المللي ياد بود قربانيان ترور ناميده شده است،سازمان ملل در تاريخ 16 ژوئيه 2011 در قطعنامه‌اي روز 19 اوت برابر با 28 مرداد هر سال را به عنوان روز بين‌المللي يادبود و گراميداشت قربانيان تروريسم نامگذاري کرد و از تمام کشورهاي عضو سازمان ملل، سازمان‌هاي وابسته به نظام ملل متحد و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي و نهادهاي جامعه مدني از جمله سازمان‌هاي غيردولتي و افراد دعوت کرد تا اين روز بين‌المللي را به شکل مناسبي گرامي بدارند.

در همايش اسوه هاي صبوري که به همت انجمن مدافع قربانيان ترور ايران و شاخه اصفهان برپا شده بود، جمعي از خانواده هاي قربانيان ترور، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ايران و گروهي از حقوقدانان خارجي شرکت داشتند.

*انجمن دفاع از قربانيان تروريسم با گراميداشت اين روز بين‌المللي و اداي احترام به قربانيان و آسيب ديدگان ترور و خانواده‌هاي آنها، تلاش براي رسيدن به جهاني بدون ترور را آرمان خود و احقاق حقوق از دست رفته اين قربانيان توسط گروه‌هاي تروريستي و يادآوري آن به مجامع بين‌المللي را هدف خود مي­‌داند.

مقابله مبارزه گسترده با تروريسم در ابعاد مختلف از جمله ابعاد فرهنکي از ديگر اهداف اين انجمن عنوان شده است .

با وجود اين اقدام، تروريسم با حمايت استکبار جهاني در حال ايجاد ترور و وحشت در مناطق مختلف جهان است که نمونه بارز آن جمايت امريکا از گروهاي تکفيري بويژه داعش است . به همين جهت همکاري نهاد هاي مردمي و اگاه سازي جوامع نسبت به سياست هاي حمايتگرانه آمريکا از ترو ريست هاي تکفيري امري مهم و اثر گذار در مقابله با اين پديده شوم است .

شبد** 9122** خبرنگار: اصغر دواتگر ** سلطانمرادي ** انتشار: مهدي نعمتي
۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲:۴۹