مهاباد- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: ماموران امدادی این سازمان موفق شدند ۲ حلقه مار سمی را در این شهر زنده‌گیری و در طبیعت رها کنند.

سید فواد هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تماس یکی از شهروندان ساکن کوچه سینما «وحدت» مبنی بر رویت یک مار در حیاط منزل مسکونی تیم آتش نشانی شماره یک در محل حاضر شدند.

وی با با بیان اینکه اینکه این مارسمی در گوشه حیاط منزل لای آجرها خود را مخفی کرده بود، گفت: عوامل آتش نشانی این شهرستان با استفاده از یک وسیله مخصوص چوبی، مار را از زیر آجرها خارج کرده سپس آن را به دام انداختند.

وی  اضافه کرد: همچنین یک مار غیرسمی در منزل مسکونی در خیابان استاد «هیمن »لانه کرده بود که عوامل آتش نشانی با حضور در این منزل نیز مار را زنده گیری کردند.

 رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان بیان کرد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوا، ورود حیوانات به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

هاشمی  اظهار کرد: مارهایی که توسط عوامل آتش نشانی زنده گیری می شوند، در زیستگاه اصلی و در مناطقی دور از محل زندگی و آمد و شد شهروندان رها و برخی مواقع نیز برای انجام یکسری آزمایشات این گونه‌ها به سازمان حفاظت محیط زست و علوم پزشکی تحویل داده می شوند.

وی با بیان اینکه این مارها  در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی شدند، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب‌زدن به آنان خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

وی اظهار داشت: آتش‌نشانان این شهرستان از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون به ۶ مورد عملیات وجود مار در منازل شهر بوکان اعزام شده‌اند.

به گزارش ایرنا براساس مطالعات علمی مربوط به خزندگان، مارها برای پناه بردن به مناطق امن به ساختمان‌های نزدیک زیستگاه‌های خود پناه می‌برند و با توجه به کوهستانی بودن بوکان و شرایط آب و هوای امسال، احتمال ورود مار به منازل یا دیگر ساختمان‌های اداری و غیراداری دور از ذهن نیست.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha