استفاده از اسباب و لوازم متعدد که در گذشته صرفا امری تجملاتی تلقی می شد، با رشد مصرف گرایی جایگاه خود را بین طبقات مختلف خانواده های ایرانی پیدا کرده است. حق انتخاب و سلیقه فردی اهمیت یافته و جزئی از ارزش های فردی شدند و افراد با مصرف کردن، احساس می کنند استقلال دارند.
در این میان مسابقه ای برای متفاوت بودن در جریان است. همان که می توان آن را چشم و هم چشمی مدرن نامید. کالاها نه صرفا به دلیل عملکرد بالا بلکه به دلیل ارزش نمادین که در جامعه از آن برخوردار شدند اهمیت یافته اند. در این سالها وقتی وارد آشپزخانه ها می شوی، انواع و اقسام لوازم خانگی با نام های تجاری مختلف ایرانی و خارجی دیده می شود که هر کدام برای استفاده ای خاص در نظر گرفته شده است. شاید بعضی از این وسایل در طول سال به میزان کمی از آنها استفاده شود و کمدها و کابینت های آشپزخانه تبدیل به محلی برای نگهداری این ابزار و وسایل شده اند.
اخبار مرتبط
-
بهار و شهریار
«شهریار مشایخی » ۳۱ ساله و «بهارمشایخی» ۳۵ ساله خواهر و برادرند. شهریار و بهار یازده سال پیش…
-
کفاشان بازار تهران
کفاشان که در گذشته به نام اُورُسیدوزها شهرت داشته اند یکی از مهمترین مشاغل بازار تهران به…
نظر شما