نجف - ایرنا - با اهتزاز پرچم غدیر بر فراز ایوان حرم مطهر امیر المومنین علی ( علیه السلام ) برنامه‌های هفته ولایت در عراق به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از سران کشوری و لشکری عراق، علمای حوزه علمیه نجف اشرف، خادمان و موکب‌داران برگزار شد، پیش از اهتزاز پرچم غدیر بر فراز ایوان نجف، زیارت امیرالمومنین علی (ع) قرائت شد.

در این مراسم معنوی که جمعی از زائران ایرانی و محبان امیر المومنین نیز حضور داشتند، مداحان اهل بیت (ع) در مدح و ثنای مولی الموحدین علی ابن ابیطالب علی (ع) اشعاری را قرائت کردند که با همراهی زائران همراه بود.

ویژه برنامه‌های جشن‌های عید غدیر با برنامه‌های خلاق و متنوع به مدت یک هفته در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار می‌شود.

قرائت خطبه غدیر به صورت کاملاً بدیع در صحن امیرالمومنین از جمله برنامه‌های متنوع این هفته است.

حیدر رحیم، مدیر واحد رسانه ای عتبه علوی نیز روز گذشته در تشریح برنامه های حرم مطهر اعلام کرد که فعالیت های مربوط به عید سعید غدیر از روز جمعه آغاز می شود و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود که ۱۲ کشور در این فعالیت ها شرکت می کنند و پرچم غدیر در میان این کشورها توزیع خواهد شد.

رحیم توضیح داد که یک مجمع گفت وگو با حضور روحانیون همه ادیان و مذاهب برگزار می شود و یک محفل قرآنی نیز از سوی دو کشور عمان و لبنان برگزار خواهد شد و ۳۰ نسخه خطی تاریخی و مصحفی منسوب به حضرت (ع) نیز به نمایش گذاشته می شود.

مدیر واحد رسانه ای عتبه، به راهپیمایی کودکان از مقام صافی الصفا به سمت مرقد مطهر امام علی (ع) با حضور نزدیک به هزار کودک یتیم اشاره کرد.

رحیم گفت که نیروهای امنیتی طرحی ویژه برای تسهیل ورود زائران وضع کرده اند و صحن حضرت زهراء (س) در ۴ طبقه برای پذیرش زائران آماده شده است و مساحتی بالغ بر ۴ هزار متر مربع در اطراف عتبه نیز به این امر اختصاص داده شده است.

با تصوبب پارلمان عراق، برای نخستین‌بار روز سه‌شنبه، مصادف با ۱۸ ماه ذی‌الحجه به مناسبت روز عید سعید غدیرخم در این کشور تعطیل رسمی اعلام شد.

۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha