سنندج- ایرنا- امام جمعه بانه گفت: مردم در قبال رویدادها و حوادث جامعه باید خود را مسوول بدانند و براساس مسوولیت پذیری افراد اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی روز جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید در امر انتخابات به این موضوع توجه شود که انسان ها نسبت به تمام  اعمال خود در دنیا مسوول بوده و در روز قیمامت نیز مورد بازخواست قرار می گیرند.

وی ادامه داد: رقابت های انتخاباتی باید میدان مسابقه برای خدمت به مردم و نه میدانی برای به کرسی نشستن شود و با همدلی، وحدت و حضور حداکثری در خنثی کردن توطئه گام بردارند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی است گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و یگدیگر را برای شرکت در انتخابات تشویق نکنند به نظام و هموطنان خود خیایت می کنند.

رییس هیات انتخابات شهرستان بانه نیز با اشاره به اینکه صیانت از آرای مردم وظیفه برگزار کنندگان انتخابات است، گفت: در شهرهاستان بانه ۱۱۰ بازرس و هفت سر بازرس و یک نفر بازرس ویژه و ۶ نفر اعضای هیات بازرسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را نظارت می کنند.

کریم شریفی افزود: از ابتدای شروع انتخابات در تمام شعبه های ثابت و سیار شهرستان بانه بازرسان  هیات های نظارت حضور فعال دارند و فرآیند برگزاری انتخابات را از نزدیک دنبال می کنند.

انتخابات شهرستان بانه در ۱۱۰ شعبه اخذ رای برگزار می شود که ۵۱ شعبه ثابت و ۵۹ شعبه سیار است و ۷۵ نفر در شهرهای بانه، کانی سور، آرمرده و بوئین کاندیدای شورای اسلامی شهر و ۶۰۵ نفر نیز کاندیدای شورای اسلامی روستا شدند.

بانه شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.