ایلام- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبدانان با بیان اینکه ۶۰ درصد نانوایی‌های سطح این شهرستان به کارتخوان هوشمند متصل شده اند، گفت: مابقی نیز تا پایان مردادماه به این طرح ملی متصل خواهند شد.

نبی امینی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بزودی و طی روزهای آینده تمامی واحدهای نانوایی این شهرستان به کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند، اظهار داشت: کارتخوان‌های هوشمند بسیاری از مشکلات قیمت گذاری در حوزه نان را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به حساسیت دولت در مدیریت تهیه و توزیع آرد مورد تقاضای بازار، ادامه داد: نصب دستگاه‌های هوشمند کارتخوان نقش بسزایی در نظارت دقیق تر بر تهیه و توزیع آرد و نان و جلوگیری از آزاد فروشی آرد خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان یادآور شد: به منظور اجرای دقیق طرح تعدیل و نظارت منطقی بر قیمت آرد و استفاده واقعی یارانه این کالای اساسی ۱۵ نفر از ماموران و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و اداره صمت به صورت منظم بر توزیع آرد و پخت نان در سطح شهرستان نظارت می کنند.

امینی پور بیان کرد: ماهیانه ۵۴۴ تن آرد یارانه ای بین ۸۶ واحد نانوایی شهرستان آبدانان توزیع و پخت می شود.

وی از برخورد قضایی با ۳۶ واحد متخلف خبر داد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ مورد از اماکن توزیعی آرد و نان، لبنیات، میوه و تره بار و فرآوره های پروتئینی مورد بازرسی قرار گرفته اند.

به گفته امینی پور، بخاطر جلوگیری از هرگونه گرانفروشی و توزیع کالا خارج از شبکه رسمی کلیه واحدهای صنفی‌ مشمول طرح تنظیم بازار موظف به مراعات موازین قانونی و نصف قیمت و ارائه فاکتور اجناس به خریداران شده اند.

شهرستان آبدانان با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۷۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.