۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84813015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آبدانان: تسهیلات ارزان قیمت به دامداران پرداخت می شود

ایلام- ایرنا - فرماندار آبدانان گفت: به منظور تهیه علوفه های دامی به کلیه دامداران شهرستان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، یدالله حاتمی روز چهارشنبه در نشست با دامداران با تجلیل از نقش اثرگذار آنان در استقلال اقتصادی جامعه اظهار داشت: عزم دولت خدمت و کرامت برای یاری رساندن به این قشر مولد و زحمتکش جدی است و به همه دستگاه های دولتی بخصوص ادارات مرتبط ابلاغ شده با تمام توان و ظرفیت فکری و حمایتی در کنار دامداران بوده و در این سال سخت یاریگر آنان باشند.

وی پدیده خشکسالی موجود را در ۳۰  سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و افزود: براساس مصوبه دولت و دستور رئیس جمهور به کلیه دامداران و فعالان عرصه دامپروری برابر با توان و تقاضای آنان تسهیلات مورد نیاز با سود ۱۱ درصد و سررسید یکساله پرداخت می شود.

فرماندار آبدانان با توصیه به مدیران بانک ها در همکاری با متقاضیان دریافت وام علوفه بیان کرد: کاهش شدید نزولات آسمانی در سال آبی جاری باعث خشکی اغلب روان آبها و کاهش ۶۵ درصدی دیگر منابع آبی شده و زندگی را برای دامداران و دیگر اقشار بسیار سخت و بحرانی کرده است که همه باید با صرفه جویی و مشارکت جمعی تلاش کنیم از این بحران عبور کنیم.

در این نشست تعاملی دامداران خواستار تامین آب شرب، تهیه علوفه، راه دسترسی و بهسازی چشمه تامین آب احشام خود شدند که فرماندار آبدانان تصمیمات لازم برای رفع این موارد را صادر کرد.

شهرستان آبدانان با ۴۵۰ هزار راس دام سبک بیشترین میزان دام در سطح استان ایلام داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha