سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دشمن پس از شکست در اقدام‌های اخیر و نافرجام ماندن نقشه‌های شوم خود، با صدور قطعنامه به دنبال تنفس مصنوعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: صدور قطعنامه قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی، اقدامی سخیف است و ریشه در خباثت دشمنان دارد و ملت ایران این اقدام سخیف را محکوم می‌کند.

وی با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان سازمان تبلیغات گفت: کار جهادی برای توسعه و پیشرفت کشور مورد توجه مسوولان باشد.

به گفته وی، وحدت و کار جهادی لازمه جامعه امروز است و نیروهای انقلابی باید با یکدیگر همراه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به پایان اغتشاشات در کشور اظهار کرد: دشمن با همراهی و وحدت ملت، شکست سنگینی را متحمل شد.

وی با اشاره به نوسانات قیمت طلا طی روزهای گذشته افزود: دشمنان با راهبردهای مختلف به دنبال ضربه زدن به کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: وحدت، همراهی و همدلی ملت ایران برای کمک به هموطنان در زمان بحران زبانزد و افتخارآفرین است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور ادامه داد: ضعف در جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردها از عوامل حوادث اخیر بود.

امام جمعه سمنان گفت: جوانان آینده‌سازان کشور هستند و انتظار می‌رود با تحصیل و تقویت دانش خود در پیشرفت و توسعه ایران نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به آلودگی هوا و آلایندگی برخی واحدهای صنعتی افزود: ارایه مشوق و تسهیلات برای واحدهای تولیدی به منظور کاهش آلایندگی مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری گفته کارشناسان مبنی بر اینکه منشا ۷۰ درصد آلایندگی هوا مربوط وسایل نقلیه است، ادامه داد: درختکاری، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و توجه به سالم بودن وسایل نقلیه شخصی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، تبیین اسلام ناب و توجه بیش از پیش به جهاد تبیین ضرورت جامعه امروز است و باید مورد توجه باشد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تقوا پیشه‌کردن راه رسیدن به رستگاری و سعادت است، توصیه کرد: استغفار و توبه از گناهان مورد توجه مومنان باشد.