۱۱ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84986125
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمنان: جهاد تبیین باید در آموزش و پرورش توسعه یابد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: جهاد تبیین باید هرچه بیشتر در آموزش و پرورش به صورت عمقی توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی عصر یکشنبه در نشست بررسی جهاد تبیین در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: برای موفقیت در حوزه جهاد تبیین تلاش شود تا در حوزه آموزش و پرورش فعالیت‌های بیشتری انجام شود تا افکار منفی و نادرست حاکم بر برخی دانش آموزان تغییر کند.

وی تاکید کرد: جهت اجرای بهتر طرح جهاد تبیین باید در عمق مدارس پیگیر موارد مطرح شده در خصوص جهاد تبیین بود و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری‌های لازم انجام پذیرد.

مطیعی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تلاش شود گروه‌های مخرب موجود در جامعه شناسایی و اصلاح شوند، افزود: در حین اجرای طرح، استعدادیابی انجام شود تا دانش آموزانی که در حوزه های مختلف مانند رسانه، علمی و ورزشی دارای توانمندی هستند، شناسایی شوند.

امام جمعه سمنان افزود: مسولیت پذیری می تواند در آینده دانش اموزان بسیار موثر و مفید باشد و از ظرفیت‌های تمام گروه‌های موجود در جامعه برای اجرای هر چه بهتر این طرح جهاد تبیین استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه پیوند بین مساجد و مدارس انجام شده است و در آینده نیز برای اجرای کامل این طرح باید اقدامات موثری انجام شود، گفت: اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان بسیار موثر و حائز اهمیت و لازم است در انجام آن اقدامات لازم انجام شود.

سمنان می‌تواند محور فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی باشد

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: یکی از روش های مناسب و موثر جهاد تبیین سوق دادن برنامه های فرهنگی دانش آموزی به مساجد و محلات است که باعث ایجاد امید و همچنین بستر مناسب جهت کشف استعداد در حوزه های مختلف بین دانش آموزان می شود.

احمد ریواده افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در حوزه مبلغان دینی و استفاده از ظرفیت‌های آنان انجام شد.

وی ابراز داشت: باید نیازها و استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف مانند علمی، فناوری، ورزشی و همچنین نشاط با همکاری همه دستگاهای اجرایی استان شناسایی و تامین شود.

ریواده با اشاره به اینکه از نخبگان هنری استان می توان برای کمک به دانش آموزان در فعالیت در حوزه های تئاتر، موسیقی های فرهنگی و انقلابی، استفاده شود، ابراز داشت: با پیشنهاد و پیگیری سیدمحمدرضا هاشمی استاندار از وزیر آموزش و پرورش، استان سمنان آمادگی دارد پایگاه و محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی کشور در سطح آموزش و پرورش باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha