سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: یکی از لازمه‌های تحقق شعار سال پیوست رسانه‌ای است و باید در این بخش اعتبارات ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده روز شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن اجتماعات کوثر استانداری افزود: برای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» باید برنامه‌ریزی عملیاتی داشت و از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت جهاد تبیین، افزود: جهاد تبیین، جهادی فوری و ضروری است.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه با بازنشر خبرها و اقناع افکار عمومی نقشی مهم در جهاد تبیین دارند و باید این نقش بیش از پیش جدی گرفته شود.


خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان رسانه‌ای پویا در اطلاع‌رسانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان رسانه‌ای پویا در اطلاع‌رسانی است.

وی بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان با راه‌اندازی پرونده اختصاصی، به صورت منظم و مرتب و با تولیدات خود، پیگیر اجرای مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان سمنان است و این اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود.

ریواده با اشاره به اینکه سمنان براساس ارزیابی وزارت کشور در سال ١۴٠١ جزو استان‌های برتر کشور در تحقق شعار سال بود، افزود: امسال نیز گام برداشتن در مسیر تحول با هدف خنثی‌سازی دسیسه دشمنان و پیروزی در جنگ ترکیبی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲، افزود: «رشد تولید و مهار تورم» ۲ مقوله مهم و از منویات رهبر معظم انقلاب است که مسوولان باید برای تحقق این شعار اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر پرهیز از حاشیه‌سازی، افزود: تمام تصمیم‌ها، دستورالعمل‌ها، مصوبات و قوانین باید در راستای مهار تورم باشد و خاصیت تورم‌زایی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تلاش برای تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم در استان سمنان شاهد رشد چشمگیر شاخص‌های اقتصادی در استان باشیم و برای تحقق این رویکرد بخش‌های مختلف باید پای کار باشند.

نقش شورای اطلاع‌رسانی در جهاد تبیین و انتخابات پرشور

ریواده با اشاره به در پیش بودن انتخابات در یازدهم اسفند ١۴٠٢، افزود: فضای مجازی باید رصد شود، اعضای شورای اطلاع‌رسانی در قالب جهاد تبیین و روشنگری افکار عمومی برای حضور پرشور مردم در انتخابات و پرهیز از تخریب نامزدهای احتمالی انتخابات نقش آفرین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: یکی از مباحث، تامین اعتبارات به منظور تامین مقدمات برای انتخاباتی سالم است و نباید برنامه‌ریزی برای انتخابات معطل تامین اعتبارات باشد.

وی با تاکید بر تولید محتوا برای اقناع افکار نسل امروز، افزود: مقاومت از مولفه‌های اصلی گفتمان تمدن اسلامی است و باید این مهم برای نسل آرمان‌گرا(جوانان و نوجوانان) امروز تبیین شود و آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه نقش آفرینی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: یکی از راهبردهای دشمنان در جنگ ترکیبی در سال گذشته تمرکز برای زیرسوال بردن اعتقادات بود و باید امسال با تدوین و طراحی بسته‌های فرهنگی و فضاسازی نسبت به هوشیارسازی جامعه اقدام شود.

وی با بیان اینکه یاد شهدا چراغ هدایت است، افزود: تولید محتوا در بخش‌های مختلف با تکیه بر وصیت‌نامه شهدا مورد توجه باشد.

پرداخت تسهیلات خبرنگاران تا وصول نتیجه پیگیری شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: پرداخت وام ۹۰ و ۱۵ میلیون تومانی به خبرنگاران تا وصول نتیجه پیگیری شود و نهادهای متولی گزارش در این زمینه ارایه دهند.

وی ادامه داد: با نهادهای انقلابی رایزنی شد تا به بخشی از اصحاب رسانه تسهیلات به منظور خرید تجهیزات و راه‌اندازی کسب و کار در حوزه رسانه اقدام کنند، اما هنوز گزارشی از اقدامات ارایه نشده است.

ریواده تصریح کرد: اگر اولویت امروز جامعه اطلاع‌رسانی است، باید دستگاه‌های متولی تخصیص وام از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ برای کسب و کار رسانه‌ای را مطالبه‌گری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تاکید کرد که صنعت هنر باید مورد توجه قرار بگیرد و گزارشی تهیه شود که چه تعداد خبرنگار تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

برچسب‌ها